ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر، الکترونیک، مخابرات و ماشین‌های اداری صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس آغاز به کار کرد.

به گزارش (ایسنا)، این نمایشگاه در زمینه‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار، اینترنت، فن‌آوری اطلاعات، شبکه، الکترونیک، مخابرات و ارتباطات، ماشین‌های اداری و اتوماسیون صنعتی و با حضور 150 شرکت در قالب 250 غرفه در فضایی به وسعت دو هزار متر مربع، با حضور امیرحسین سعیدی - رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ی کشور - آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه‌ی این نمایشگاه خوارزمی - رییس اتحادیه سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان فارس - اظهار کرد: استان فارس به عنوان قطب الکترونیکی کشور نام‌گذاری شده و ایده‌آل ما رسیدن به قطب IT کشور است که این امر تنها در سایه همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی امکان‌پذیر است.

به گفته وی استان فارس هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی به یکسری ایده‌آل از قبیل شبکه اینترنت wimax، اینترنت خصوصی و تجارت الکترونیکی و غیره دست پیدا کرده است.

خوارزمی در پایان اظهار کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌یی به عنوان نماینده بخش خصوصی در تمام قسمت ها است که از مدیران دستگاه‌های اجرایی تقاضا داریم به بخش IT توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایسنا در ادامه مهرتاش - رئیس اتحادیه ماشین‌های اداری - نیز گفت: امسال برای اولین بار است که کلیه متقاضیان جهت شرکت در نمایشگاه از طریق اینترنت ثبت‌نام شده اند.

به گزارش ایسنا مهندس امیری - مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس - نیز در این مراسم اظهار داشت: استان ما قطب الکترونیک کشور و شهر ما به عنوان شهر اینترنتی در کشور مطرح شده است، بنا براین تعامل بین بخش خصوصی و دولتی استان به سمت‌دهی و جهت‌دهی نیاز دارد که با تشکیل شورای فن‌آوری اطلاعات استان در استانداری و به دبیری شرکت مخابرات استان و با حضور صاحبنظران IT تحقق پیدا می کند.

مدیر عامل شرکت مخابرات با بیان اینکه هدف از IT ایجاد زیرساخت مناسب جهت خدماتی نظیر ایجاد پهنای باند بیشتر برای تولیدکنندگان اینترنت است گفت: بیش از 10 شرکت خصوصی در قالب شرکت PAP و بیش از دو هزار شرکت در استان به عنوان ارائه دهنده سرویس اینترنت فعالند که در کشور رقم قابل ملاحظه‌ای است.

امیری با برشمردن اقدامات انجام شده در زمینه IT استان افزود: بیش از 1200 شعبه بانک در استان از شبکه اینترنت ADSL استفاده می‌کنند که در همین راستا بنا داریم پهنای باند بیشتری به کاربران خود ارائه دهیم. اقدامات جدیدی نیز در زمینه اینترنت بی‌سیم wimax در استان انجام دادیم که با حضور وزیر ارتباطات این طرح افتتاح شد.

در پایان این مراسم سعیدی - رییس سازمان نظام صنفی کشور - با تأکید بر اظهارات مقام معظم رهبری درباره‌ی خصوصی‌سازی تاکید کرد: نبود کاربرد IT در کشور مشکلاتی را ایجاد کرده که خوشبختانه هم اکنون دولت نهم به هر استانی بودجه‌ای را برای IT اختصاص داده و در کنار آن میزان و مبلغی را نیز به بخشی خصوصی ارجاع می‌دهند.

  • ۸۶/۰۹/۱۳

نظرات  (۱)

  • علیرضا رجحانی شیرازی
  • بسیار جای خشنودی است که شهر شیراز در زمینه فناوری اطلاعات در حال پیشرفت هست ... به امید افزایش بودجه در دولت .....

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">