ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، سوال محمد استکی، نماینده اصفهان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفت که توضیحات وزیر، نماینده سوال کننده را قانع نکرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، استکی از وزیر ارتباطات پرسید که علت استفاده از افراد مسأله‌دار در مسوولیتهای بالای اجرایی و شرکتهای مخابرات استانی چیست؟
وی با بیان اینکه فعالیتهای اقتصادی دولت در چند وزارتخانه اقتصادی خلاصه می‌شود، تصریح کرد: بعد از سهمی که وزارت نفت در خصوص رد و بدل کردن پول و ارز دارد، وزارت ارتباطات، رتبه دوم را دارا می‌باشد.
نماینده اصفهان خاطرنشان کرد: متاسفانه هرجا که رقمهای درشت معاملات و مبادلات کلان صورت می‌گیرد، بعضی افراد که به راه و چاه موضوع وارد هستند، برای خودشان جای پا باز می‌کنند، حتی اگر درصد ناچیزی از معاملات را به خود اختصاص دهند یا با سهل‌انگاری باعث ضرر به بیت‌المال شوند، این مبالغ کلان خواهد بود.
استکی تصریح کرد: در وزارت ارتباطات به دلیل معاملات کلان، متاسفانه سوءاستفاده‌هایی صورت گرفته و برای برخی افراد احکام قضایی نیز صادر شده است. لذا چرا افراد مسأله‌دار و افرادی که دارای پرونده سوءاستفاده اقتصادی در مراجع قضایی هستند، در مسوولیتهای بالای اجرایی در وزارت و شرکتهای استانی استفاده شده‌اند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در دولت عدالت‌ محور نباید بر مدیران این شبهه مترتب باشد که در موضوعی دخیل بوده‌اند یا به دلیل اهمال، خسارتی متوجه مملکت شده است.
استکی گفت: تاکید بر پرهیز از این موضوع و جلوگیری از سوء‌استفاده‌ها و میدان‌دار نشدن این افراد داریم.
وی ادامه داد: این افراد تعدادشان زیاد نیست و تعدادی هستند که در رده بالای مسوولیت هستند و در قراردادهای متعددی که وجود داشته، دخیل هستند و مدارک و شواهد را با توافقی که با وزیر داشته‌ام را آماده کرده‌ام وبرای بررسی و اقدام ارجاع می‌دهم.
استکی تصریح کرد: این قراردادها در چندسال قبل انجام شد و برخی مسوولین ذی‌ربط که الان نیز مسوولیت دارند در آن قراردادها نقش داشتند و به صورت دلال برای شرکتهای خارجی، عمل می‌کردند وهزینه قراردادها را بالا می‌برند و از بیت‌المال خرج می‌کردند و در قراردادهای بزرگ مانند فیبر نوری دخیل بوده‌اند.
استکی همچنین به واگذاری برخی قراردادهای شرکت مخابرات از طریق شرکت تعاونی که سهام‌داران آن کارکنان شرکت مخابرات بوده‌اند اشاره و خاطرنشان کرد: در این جا، کارفرما و پیمانکار، تقریبا دسته‌ای از افراده بودند.

به گزارش ایسنا در ادامه، وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در پاسخ به استکی گفت: در وزارت ارتباطات، دستورالعمل جامعی در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران تهیه و تصویب کردیم که براساس آن علاوه بر بررسی توانایی‌های مدیریتی صلاحیتهای عمومی و سوابق افراد نیز بررسی می‌شود.
وی محور اساسی این دستورالعمل را انتخاب مدیران پاک و خدمتگذار خواند و تصریح کرد: با این روند، اطمینان کامل وجود دارد که افراد منتصب در پستهای مدیریتی وزارت ارتباطات، شایسته باشد.
وزیر ارتباطات ادامه داد: انتصاب‌هایی که توسط اینجانب انجام شده بسیار مورد توجه قرار گرفته و نظرسنجی‌ها، رضایت عمومی را نشان می‌دهد، لذا در مجموعه وزارت ارتباطات شاهد افراد مساله‌دار واز جنس افرادی که آقای استکی اشاره کردند، نیستیم.
وی ادامه داد: با اطمینان می‌گویم کسانی که از وزیر ارتباطات حکم دریافت کرده‌اند، دارای سوابق پاک وشایسته هستند.
وی با اشاره به امضای میثاق‌نامه‌ای توسط 1500 نفر از مدیران سراسر کشور در هفته گذشته عنوان کرد: این میثاق‌نامه بنابه قول رئیس‌جمهور بیانگر پاکی و خدمتگذاری بود، لذا با اطمینان خاطر به نمایندگان پیشنهاد می‌کنم اگر موردی هست به کمیته انتصابات ارجاع دهند تا بررسی شود.
وی ادامه داد: اگر هیأت رئیسه مجلس قبول کند، نماینده‌ای را انتخاب کنند تا در این بررسی‌ها حضور یابد تا معلوم شود که مدیرانی که در سطح این وزارتخانه هستند، افراد خادم هستند و نه مسأله‌دار.
سلیمانی با تاکید بر به کارگیری افراد خدوم در وزارت اظهار داشت: از تذکرات و توصیه‌های خیرخواهانه برای ارتقاء سطح مدیریت در وزارت ارتباطات استقبال می‌کنیم.
پس از توضیحات وزیر ارتباطات، نماینده اصفهان پاسخ‌ها را قانع‌کننده ندانست و سوال برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

  • ۸۵/۰۵/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">