ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دقیقاً هشت‌ماه پیش مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، همزمان با اعلام آغاز دور جدید ثبت‌نام سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری از 23 تیرماه، از نام تجاری (برند) "همراه‌اول" رونمایی کرد.

رضا بهمنی کارشناس‌ رسانه‌وتبلیغات در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در تمام 13سالی که از ورود سیم‌کارت تلفن‌همراه به کشور (در مردادماه73) تا تیرماه86 سپری شده بود، سیم‌کارت‌های مذکور نام مشخصی نداشتند و با اسامی نظیر سیم‌کارت همراه، مخابرات، دولتی، 091 و غیره نامیده می‌شدند که باعث تشتت در اذهان جامعه بود و این موضوع پس از ورود سیم‌کارت تالیا و سپس ایرانسل که با تبلیغات گسترده‌ای هم همراه بود، وضعیت بغرنج‌تری پیدا کرد.

بهمنی با اشاره به نظرسنجی میزان شناخت مردم کشور از سیم‌کارت‌های شرکت ارتباطات سیار ایران در بهار امسال، گفت: در آن‌زمان میانگین معروفیت سیم‌کارت‌های این شرکت، کمتر از 40درصد بوده و این برای شرکتی که آن‌موقع بیش از 5/15 میلیون مشترک داشته و 13سال از فعالیتش می‌گذشت، چیزی کمتر از یک فاجعه نبود.

وی ادامه داد: در 19تیرماه سال‌جاری، شرکت ارتباطات سیار ایران، حدود 17میلیون مشترک داشت و هنوز تجربه تلخ ثبت‌نام 7/2 میلیونی بهمن‌ماه85 را فراموش نکرده بود تا آن‌جا که کم‌کم همه درحال پذیرش به پایان رسیدن دوران طلایی ثبت‌نام‌های چندین‌میلیونی بودند.

وی اضافه کرد: پس از اعلام برند "همراه‌اول"، اتخاذ یک استراتژی مناسب برند از سوی این شرکت و اجرای کمپین تبلیغاتی که بنابه اعلام مدیرعامل آن، با اختصاص کمتر از دودهم‌درصد از درآمدهای شرکت ارتباطات سیار ایران، اجرا شده است، در اعتمادسازی و کسب اقبال مردم، تأثیر داشته است.

این کارشناس‌ رسانه‌وتبلیغات، افزود: حفظ سهم بازار در شرایطی که همه‌ی تحلیل‌ها حاکی از بروز دوران رکود بود، نشان از آن دارد که شرکت ارتباطات سیار ایران، با تکیه بر مزیت‌های رقابتی نظیر "پوشش سراسری"، توانسته است یک عملیات برندینگ را رهبری کند؛ به‌طوری‌که در حال حاضر میانگین معروفیت سیم‌کارت‌های همراه‌اول برای شاخص‌های مختلف مرتبط، بیش از 84درصد بوده و مشترکان همراه اول به 24 میلیون نفر رسیده و سه میلیون نفر نیز در نوبت هستند.

بهمنی در پایان با اشاره به این‌که شرکت ارتباطات سیار ایران، هنوز با موانع دست‌وپاگیر مدیریت دولتی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: موفقیت‌های کنونی این شرکت در شرایطی حاصل شده که عملیاتی کردن هر تصمیم‌اش حداقل پنج‌تاشش ماه زمان می‌برد تا از هفت‌خوان مدیریت دولتی بگذرد درحالی‌که رقیب خصوصی، با توجه به تغییر شرایط، فوراً تصمیم گرفته و اجرا می‌کند. چنین شرکتی یقیناً در صورت خروج از حالت دولتی و ورود به بورس، بسیار چالاک‌تر عمل کرده و سهام آن یکی از برترین‌ها خواهد بود.

  • ۸۶/۱۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">