ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگاهی به عملکرد دولت در بخش IT

| چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۸۶، ۰۵:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

آمارهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می‌دهد ، ظرفیت اینترنت کشور در ‪ ۱۸‬ماه نخست فعالیت دولت نهم، ‪ ۲۵۲‬درصد در قیاس با مدت مشابه در آخر دولت هشتم رشد داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، براساس آمار و ارقام ارائه شده، ظرفیت اینترنت کشور در یک و نیم سال فعالیت دولت نهم هفت هزارو‪ ۴۵۲‬مگابیت و ضریب نفوذ کاربران اینترنت ‪ ۱۶/۱‬درصد افزایش یافته‌است.

این میزان به ترتیب ‪ ۱۴۲‬و ‪ ۱۰۰‬درصد برنامه‌های دولت در این دوزمینه را محقق کرده است.

‪ ۱۸‬ماه فعالیت دولت نهم از شهریور سال ‪ ۸۴‬آغاز و تاپایان سال گذشته بوده‌است.

در این فاصله زمانی، سه‌هزار و ‪ ۷۰۳‬روستای دارای بالای ‪ ۱۰۰‬نفر به شبکه اطلاع رسانی متصل شده‌اند ، که باعث جامه عمل پوشیدن ‪ ۹۳‬درصد اهداف دولت در این هدف شده است.

در دوهزار و‪ ۸۲‬دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (‪ (ICT‬روستایی نیز خدمات فناوری‌اطلاعات عرضه‌شد که‪ ۵۷‬درصد اهداف دولت نهم را در ‪ ۱۸‬ماه نخست فعالیت آن تحقق بخشید.

طبق این گزارش، در این مدت ‪ ۱/۵‬ساله، متوسط زمان انتظار برای دریافت ارتباط پرسرعت داده‌ها ‪ ۹‬هفته بود که ‪ ۳۲۰‬درصد اهداف دولت را محقق کرد.
تعداد پورت‌های دسترسی پرسرعت واگذار شده دولتی نیز در این مدت ‪۱۶‬هزار و ‪ ۳۹۲‬بوده که تنها ‪ ۲۲‬درصد اهداف دولت در این زمینه را شامل شده است.
‪ ۳۴۴‬درصد افزایش در شمار روستاهای متصل به اینترنت

.................................................
در مقایسه با ‪ ۱/۵‬سال آخر فعالیت دولت هشتم ، در ‪ ۱/۵‬سال نخست فعالیت دولت‌نهم،نسبت ترافیک داده داخل کشور به کل ترافیک ‪ ۵۸‬درصد، ظرفیت اینترنت کشور ‪ ۲۵۲‬و ضریب نفوذ کاربران اینترنت ایران ‪ ۳۷‬درصد افزایش نشان می‌دهند.

این میزان‌افزایش عملکرد در شمار روستاهای دارای بالای ‪ ۱۰۰‬نفر متصل شده به‌شبکه اطلاع‌رسانی، عرضه خدمات فناوری اطلاعات در دفاتر ‪ ICT‬روستایی، متوسط زمان انتظار دریافت ارتباط پرسرعت داده‌ها و شمار پورت‌های دسترسی پرسرعت واگذار شده دولتی، به ترتیب ‪ ۲۵۵ ، ۱۰۰ ،۳۴۴‬و ‪ ۵۸‬درصد رشد یافته‌اند.

تدوین نظام جامع فناوری اطلاعات ، تدوین سند راهبردی برای استقرار دولت الکترونیکی، تدوین طرح مفهومی شبکه ملی اینترنت و آغاز اجرای آن و طراحی و تهیه پرتال‌های استانی، شهری و روستایی پایه نیز از جمله اقدامات مهم بخش فناوری اطلاعات کشور در دولت نهم ذکر شده‌اند.

از دیگر اقدامات مهم این بخش می‌توان از اتصال ‪ ۲۷۱‬دانشگاه و دوهزار و ‪ ۵۷۰‬شعبه بانکی کشور به اینترنت از طریق فیبر نوری ، تدوین و اجرای پروژه ایجاد مرکز داده ملی یاد کرد.

  • ۸۶/۰۴/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">