ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگرانی کمیته رسانه ها از تحقق اهداف WSIS

| سه شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۴، ۱۰:۲۷ ق.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir – اعضای کمیته رسانه های WSIS متشکل از روزنامه نگاران و خبرنگاران کشورهای صنعتی و در حال توسعه با انتشار بیانیه ای در دومین نشست مقدماتی فاز دوم WSIS که هم اکنون در ژنو در حال برگزاری است ، نسبت به تحقق اهداف جامعه اطلاعاتی ابراز نگرانی کردند.

کمیته رسانه WSIS با بیان اینکه جایگاه و نقش رسانه ها در جامعه مبتنی بر اطلاعات مبهم و نامشخص است خواستار تاکید بیشتر بر موضوع حقوق بشر شدند.

کمیته رسانه WSIS ضمن حمایت از اعلامیه روزنامه نگاران عرب و آفریقایی که طی نشستی در کشور مراکش برگزار شد تاکید کردند که آزادی بیان و عقیده جزو لاینفک فعالیت رسانه ها محسوب می شود. این کمیته خطاب به اعضای سازمان ملل گفت بدانید که در صورت عدم تحقق این مسایل ،جامعه اطلاعاتی فردا همچون قفسه های خالی خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است که فاجعه سونامی نشان داد دنیا تا چه حد جریان آزاد اطلاعات و به هم پیوستگی بین المللی نقش و جایگاه مهمی در پی دارد. بنابراین می توان اطلاعات بدون پیشرفت داشت ولی پیشرفت بدون دسترسی آزاد و کامل به اطلاعات بی مفهوم وغیر ممکن است.

کمیته رسانه های WSIS در ادامه خواستار دادن جایگاهی واقعی به روزنامه نگاران در جامعه اطلاعاتی شدند. این کمیته همچنین با اشاره به اعضای تشکیل دهنده کارگروه حاکمیت اینترنت ، نبود حتی یک روزنامه نگار در این کارگروه را عجیب و در عین حال ناصحیح دانستند.این کمیته اعلام کرد تصور ارتباطات بدون برقرارکنندگان ارتباطات همچون ساختن ساختمان بدون ستون خواهد بود. لذا حضور نمایندگان رسانه ها در در تمامی سیستم های حاکمیت اینترنت در آینده الزامی است.

در پایان بیانیه کمیته رسانه های WSIS ، این کمیته خواستار در نظر گرفتن حقوقی مشابه حقوق رسانه های سنتی برای رسانه های جدید در فضای مجازی و اینترنت شده اند.

  • ۸۴/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">