ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هدف اینترنت ملی قطع رابطه با دنیا نیست

| دوشنبه, ۸ اسفند ۱۳۸۴، ۱۰:۱۴ ق.ظ | ۰ نظر

به دعوت معاونت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اولین جلسه هم‌‏اندیشی شبکه اینترنت ملی، با حضور جمعی از کارشناسان،‌‏ اساتید دانشگاه و دست‌‏اندرکاران این حوزه در محل سالن کنفرانس وزارت ICT برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شهر ، عبدالمجید ریاضی ، با اشاره به اهداف برگزاری این جلسه ، گفت: در پروژه اینترنت ملی لازم است که صاحب‌‏نظران در مقیاس ملی شرکت کنند و از همان مراحل اولیه در جریان روند کار قرار گیرند تا بتوانیم از پیشنهادهای آنان استفاده کرده و آنان را با نقطه نظرات خود آشنا سازیم.

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، افزود: با حضور استادان دانشگاه‌‏ها و صاحب‌‏نظران این حوزه می‌‏توان زمینه لازم برای توسعه فناوری در مراکز مورد نظر به وجود آورد.

وی ، اظهار داشت: شبکه اینترنت ملی در مقیاسی قرار دارد که می‌‏طلبد بسیاری از دانشگاه‌‏های تخصصی در موضوع شبکه،‌‏ امنیت شبکه و کاربری آن حضوری فعال داشته باشند.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات،مشارکت دانشگاه‌‏ها و مراکز تحقیقاتی از ابتدای امر در این پروژه بزرگ را مفید دانست و گفت: حضور دانشگاه‌‏ها موجب توسعه پتانسیل‌‏های داخلی شده و ظرفیت‌‏سازی می‌‏کند.

مهندس ریاضی ، افزود: با این حرکت می‌‏توان از خروج ارز از کشور صرفه‌‏جویی کرد ، ضمن این که پشتوانه علمی و آکادمیک قابل استفاده از نیروهای متخصص داخلی رسیدن به توسعه پایدار در کشور را تضمین می‌‏کند.

معاون فناوری اطلاعات وزارت ICT ، برگزاری اولین جلسه تخصصی شبکه اینترنت ملی را مفید ارزیابی کرد و افزود: استادان برجسته دانشگاه‌‏ها و حاضران استقبال خوبی از این جلسه کردند.

شایان ذکر است ،در این جلسه تلاش شد تا مفاهیم شبکه اینترنت ملی و انتظارات از آن مشخص شود ، همچنین صاحب‌‏نظران نقطه نظرات خود را در باب تامین امنیت ، محتوا و الزامات آن در ارتباط با چگونگی تدوین طرح امنیت شبکه مطرح کردند.

  • ۸۴/۱۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">