ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هشدارهای مهم سیمانتک به کاربرانش

| شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۰، ۰۳:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت امنیتی سایمنتک پس از اینکه هکرها از سرقت کدهای این نرم افزار خبر دادند، به کاربران خود توصیه کرد محصولات این شرکت را در رایانه های خود غیر فعال کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این شرکت امنیتی اعلام کرد این سرقت در سال 2006 انجام گرفته و نسخه سال 2006 نرم افزارهای آنتی ویروس نورتون، امنیت اینترنتی نورتون (Internet Security) و نرم افزار System Works نورتون را به خطر انداخته است.

مهمترین بخش سرقت کدهای نرم افزار دسترسی از راه دور pcAnywhere بوده است که می تواند به کاربران بدخواه امکان دسترسی کامل را به اطلاعات رایانه های دارای این نرم افزار بدهد.

این شرکت در بیانیه ای آنلاین اعلام کرد سایمنتک به کاربران خود توصیه می کند این نرم افزارها را در سیستمهای خود غیر فعال سازند تا زمانی که سری جدید به روزرسانی نرم افزار برای حل مشکلات به وجود آمده از جانب این شرکت ارائه شود. پیشتر سایمنتک به کاربران خود اعلام کرده بود که نیازی نیست برای برطرف کردن تهدیدی که در اثر این سرقتها آنها را تهدید می کند، عمل خاصی انجام دهند.

متخصصان در ماه ژانویه این رویداد را برای سایمنتک خطری تجاری اعلام کرده و احتمال دادند کاهش اعتماد به این شرکت منجر به ضرر مالی و از دست رفتن سهام این شرکت در بازار جهانی شود. از نظر بسیاری از متخصصان این رویداد برای سایمنتک رویدادی بسیر شرم آور بوده است اما امروزه چنین رویدادهایی برای تمامی شرکتهای امنیتی به پدیده ای عادی و معمول تبدیل شده است.
توصیه های امنیتی سایمنتک
با این همه توصیه جدید شرکت سایمنتک نشان می دهد نقص امنیتی که در این شرکت رخ داده پیچیده تر و عمیقتر از آنچه تصور می رفته بوده است. این شرکت در جدید ترین توصیه های خود برای افزایش ایمنی کاربران پس از سرقت کدهای نرم افزاری این شرکت چهار مرحله را پیشنهاد کرده است:
1- از مجموعه ای از برنامه های امنیتی شرکتهای مختلف استفاده نکنید، ترکیبی از برترین برنامه های امنیتی یک شرکت بالاترین امنیت را به دنبال خواهد داشت.

2- نام کاربری و رمز عبور به تنهایی برای محافظت از سیستم دسترسی از راه دور کافی نیستند، استفاده از سیستم رمزهای یک بار مصرف می تواند دسترسی به سیستمهای دسترسی از راه دور را برای هکرها بسیار دشوار سازد.

3- رایانه خود را در حالت "مدیریتی" فعال نکنید بلکه آن را در وضعیت "کاربری" فعال کنید به این شکل بدافزار نمی تواند به صورت خودکار بر روی رایانه نصب شود.

4- شرکتهای تجاری باید کاربرد لیستهای سفید ( برنامه هایی که مجاز به فعال شدن هستند) را گسترش دهند، زیرا این کار می تواند از فعال شدن بدافزارها بر روی رایانه ها جلوگیری کند.

  • ۹۰/۱۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">