ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هشدار شرکت ارتباطات سیار به مشترکان مناطق مرزی

| پنجشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۸۴، ۱۲:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل دفتر روابط بین اپراتورهای شرکت ارتباطات سیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: مشترکان تلفن‌های همراه در شهرهای مرزی باید مراقب هم پوشانی تلفن همراه خود باشهرهای مرزی باشند.

مهندس "حسن رضوی" درششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات ارتباطات و تکنولوژی اطلاع رسانی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مشترکان شهرهای مرزی باید دقت کنند که تلفن همراهشان پس از خاموش و روشن کردن حتما با شبکه ایران روشن شود.

وی ادامه داد: در غیراین صورت، به دلیل نزدیکی مناطق مرزی، احتمال اینکه مشترک با هزینه‌های بالای تلفن در شهرهای مرزی محاسبه می‌شود، رو به رو شوند، وجود خواهد داشت.

مدیرکل دفتر روابط بین اپراتورها، گفت: ممکن است تلفن همراه به خاطر هم پوشانی شبکه ارتباطی دو کشور، با خاموش و روشن کردن گوشی در محدوده مرز میان دو کشور با تداخل رو به رو شود و مکالمات فرد بدون عزیمت به کشور دیگر با هزینه‌های بین‌المللی محاسبه شود.

رضوی افزود: تاکنون اعتراضات زیادی در این مورد به شرکت ارتباطات سیار رسیده از اینرو مشترکان در مناطق مرزی دقت کنند، با روشن کردن تلفن همراه خود شبکه با نام ‪ IR-TCI‬بر روی مونیتور گوشی روشن شود.

وی ادامه داد: در صورتیکه مشترک نامی را غیر از این در روی مونیتور گوشی خود ملاحظه کرد، باید گوشی خود را خاموش کرده و دقت کند تا تلفن همراه خود با شبکه مخابراتی ایران روشن شود.

وی گفت: هم‌اکنون ایران با ‪ ۳۷‬کشور جهان و ‪ ۵۴‬اپراتور ارتباط رومینگ دارد که مشترکان تلفن همراه هنگام عزیمت به این کشورها، می‌توانند مانند داخل ایران مکالمه داشته باشند.

مدیرکل دفتر روابط بین اپراتورها شرکت ارتباطات سیار، گفت: توجه مشترکان به هزینه‌ها و تعرفه‌های مکالمات در کشورهای مختلف نیز اهمیت ویژه‌ای دارد که مشترکان می‌توانند، نرخ‌های متفاوتی که دراین زمینه وجود دارد را از سایت ‪ www.irantelecom.ir‬بردارند.

رضوی، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد اپراتورها بزودی به ‪ ۱۰۰‬اپراتور افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: مشترکان تلفن همراه می‌توانند با تماس با شماره ‪۰۹۹۹۰‬ روابط عمومی و یا با ارسال ایمیل به آدرس ‪ helpdesk@irantelecom.ir‬در هر ساعت از شبانه روز نسبت به این امر اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ارتباط رومینگ ایران به زودی با کشورهای یونان، سنگال، چک، ایرلند، برزیل، پرتغال و آمریکا برقرار خواهد شد که این امر نیاز به برقراری رومینگ در کشورهای مختلف و هماهنگی با این کشورها دارد.

  • ۸۴/۰۶/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">