ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هشدار مجدد پلیس به کلیک‌دزدها

| يكشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

رییس پلیس فتای مازندران اعلام کرد که کلاهبرداران کلیک دزد به موجب ماده 67 قانون تجارت الکترونیک و ماده 13 قانون جرایم رایانه ای، علاوه بر رد مال به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسن محمدنژاد دراین‌باره گفت: بستر اینترنت و سهولت استفاده از آن باعث شد تا گرایش به سمت آن زیاد شود و تقریبا همه افراد ترجیح می دهند تا جایی که امکان دارد فعالیت های خود اعم از خرید ، کسب اطلاعات و ... را در این بستر انجام دهند. به عنوان مثال دانشجویی که برای کارهای پایان نامه خود به دنبال مطلب می گردد، ترجیح می دهد به جای صرف وقت و هزینه و رفتن به کتابخانه، به اینترنت مراجعه و با تایپ کردن مطلب مورد نظر، هزاران هزار مطلب را جستجو و مطالعه کند.
وی افزود: گرایش روز افزون به اینترنت باعث شده تا کلاهبرداران از این فرصت ها استفاده کرده و تنها با چند کلمه پر کاربرد، کلید واژه خاص که مد نظر کاربران است، آنها را به سایت های مختلف و البته نا مرتبط هدایت و به نحوی موتورهای جستجو را به اشتباه بیندازند و در واقع کلیک دزدی انجام دهند.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتا، وی خاطر نشان کرد: این روند متقلبانه توسط برخی سایت ها و صفحات اینترنتی در اصطلاح عامیانه کلیک دزدی نامیده می شود و به قصد افزایش بازدید و کلیک خود اقدام به ایجاد صفات دروغین می کنند و برخی از سایت ها نیز برای جذب بازدید کننده بیشتر و ارتقای رتبه خود، به این ترفندها متوسل می شوند.
محمدنژاد همچنین تصریح کرد: اما افرادی که این کار را انجام می دهند باید بدانند از نظر حقوقی و قانونی، این عمل سایتها یک نوع کلاهبرداری رایانه ای است و به موجب مصوبه اخیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، با سایت هایی که برای افزایش بازدید و ارتقاء رتبه کشوری و جهانی خود به حیله و تقلب متوسل می شوند و با سوء استفاده از کلمات کلیدی پر بازدید و تگ های پر کاربرد، کاربران را فریب می دهند و وقت و زمان و گاهی سرمایه آنها را هدر می دهند، برخورد خواهد شد.
رئیس پلیس فتا مازندران خاطرنشان‌کرد: به موجب ماده 67 قانون تجارت الکترونیک و ماده 13 قانون جرایم رایانه ای، با کسانی که با توسل به هر گونه وسایل متقلبانه بازدید شوند، کاربران را به سایت هایی دیگر که مربوط نیست هدایت و برای خود منفعتی کسب کنند، علاوه بر رد مال به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواد شد.

  • ۹۵/۰۷/۱۱

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">