ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در پی افزایش شمار تماس‌گیرندگان و دریافت شکایات در خصوص «کلاهبرداری‌های اینترنتی» از طریق ارسال پست‌ الکترونیکی، وزارت امور خارجه نسبت به اغفال هموطنان از سوی این دسته از کلاهبرداران و لزوم توجه به مراقبتهای لازم در این زمینه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه اعلام کرد: در این نوع کلاهبرداری به دریافت‌کننده «ایمیل» اعلام می‌شود، برنده جایزه بسیار کلانی شده‌اند و با نام یک شرکت شناخته شده معتبر همچون «مایکروسافت»، «لاتاری» و نظایر آن به همراه نشانی و تلفن‌ تماس‌شان برای دریافت‌کنندگان این «ایمیل‌ها» جلب اعتماد می‌کنند.

این در حالیست که تبلیغات ارسال‌کنندگان این پیام‌های اینترنتی بنا بر تحقیقات به عمل آمده همگی جعلی هستند.

در همین حال کلاهبرداران دریافت‌کنندگان پیام‌ها را جهت دریافت جایزه خود به شعبه‌ای با تلفن و پست الکترونیکی معین معرفی کرده، به طوری‌که برای جلب اعتماد بیشتر، از شخص می‌خواهند تا برای دریافت جایزه خود به «جاکارتا» مراجعه کند.

بر این اساس با توجه به دشواری عزیمت افراد به «جاکارتا» به آنها گفته می‌شود وجه اندکی حدود 500 دلار یا بیشتر را به شماره حساب تعیین شده واریز کنند تا شرکت بتواند جایزه کلان را برای برنده خوش شانس ارسال کند.

این در حالیست که شماره تماس‌های ارایه شده موقتی بوده و به قیمت چند دلار در محل قابل ابتیاع است.

  • ۸۴/۰۷/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">