ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همایش آینده مخابرات برگزار می شود

| دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۸۹، ۰۳:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

همایش ملی آینده مخابرات " Telecom 2.0 " با هدف بررسی روند فناوری ارتباطات ایران و جهان در پنج سال آتی 24 و 25 آبان ماه امسال در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروزه اغلب کشورها به عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات نگرشی فراتر از یک شاخه مستقل داشته و این حوزه را یکی از فناوری‌های راهبردی و بسترساز برای شکوفایی در دیگر زمینه‌های علم، فناوری و اقتصاد خود قلمداد می‌کنند.

مسایل و مقوله‌های مربوط به آینده این بخش، بر روی تک‌تک برنامه‌های توسعه فناوری کشورها اثرگذار است، به‌ویژه آنکه همگرایی آن با دیگر فناوری‌های نو و پیشرفته نیز روز به روز فراگیرتر می‌شود.

تغییر ماهیت سرویس‌ها، فناوری ها و شبکه‌های مخابراتی از دید تحلیلگران و آینده پژوهان حوزه مخابرات به حدی مهم و جدی است که همایش ملی آینده مخابرات با نام Telecom 2.0 برای توصیف مجموعه این تحولات همگرا و با هدف بررسی روند فناوری ارتباطات در ایران و جهان در 5 سال آتی، ارتباط با صاحبنظران و کارشناسان داخلی و خارجی، تحلیل شرایط کشور و توجه به ضرورتها و اولویتها برگزار می شود.

با چنین نگاهی، آینده‌نگری به ترسیم و توصیف چشم‌انداز آینده در این حوزه می‌پردازد تا با آگاهی از آن صنعت ارتباطات کشور و نهادهای مسئول در سیاستگذاری و برنامه ریزی بتوانند تصمیمات و فعالیت‌های مناسب و به‌ موقع انجام دهند چرا که در فضایی که تغییرات تکنولوژی سریع است، رویکردها و برنامه‌هایی می‌تواند به موفقیت بیانجامد که مبتنی بر شناخت روندهای آینده است.

  • ۸۹/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">