ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اولین همایش شبکه‌های الکتریکی هوشمند در ایران به همت کانون علمی- فرهنگی رسانا در دانشکده برق، روزهای 27 الی 29 مهر در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، سید کارن خاتمی فرد، دبیر اجرایی این همایش گفت: این همایش شامل بخش سخنرانی، ارایه مقاله، میزگرد، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های جانبی است.

وی در مورد اهمیت و کاربرد استفاده از شبکه‌های الکتریکی هوشمند، گفت: بنا به دستور وزیر نیرو تا سه سال آینده تعداد20 میلیون کنتور هوشمند در کشور نصب خواهد شد و این در حالی است که به دلیل کمبود تولید این کنتورها در ایران، واردات این نوع کنتورها آغاز شده است.

خاتمی‌فرد تصریح کرد: از سال 2005 در ایالات متحده کنتورهای هوشمند در شبکه توزیع برق به کار گرفته شده‌اند و مزیت این کنتورها در این است که، مصرف کننده می‌تواند بنا به اختیار خود در ساعات مختلف، برق خود را از تولید کننده‌های مختلف خریداری کند.

وی ادامه داد: با نصب این کنتورها، خطای قرائت کنتور حذف می‌شود و انرژی در یک پایگاه داده ذخیره می‌شود.

به گزارش فارس، برخی محورها و موضوعات همایش در 3 دسته اصلی سیستم انتقال، سیستم توزیع و مصرف کننده طبقه‌بندی می‌شود که شامل موضوعاتی نظیر پایش، کنترل و حفاظت گسترده سیستم قدرت، فناوری اندازه‌گیری فازوری، معماری شبکه هوشمند، زیرساخت‌های مخابراتی و امنیت اطلاعات، استانداردها و پروتکل‌های شبکه هوشمند، ریزشبکه‌ها، شناسایی خطا و بازیابی شبکه، (AMI) اندازه‌گیری هوشمند و زیر ساخت اندازه‌گیری پیشرفته، قیمت‌گذاری آنی برق، کنترل مستقیم بار و برنامه‌های پاسخگویی بار، فناوری zigbee می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه همایش از طریق شماره تلفن 66164343 تماس حاصل کنند.

  • ۸۹/۰۷/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">