ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همایش IST 2008، شهریورماه برگزار می‌شود

| چهارشنبه, ۱ خرداد ۱۳۸۷، ۰۴:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

همایش دو سالانه‌ی IST 2008 در روزهای پنجم تا هفتم شهریورماه در محل مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار می‌شود.

احمد خادم‌زاده ـ مدیر دفتر آموزش، همکاری‌های علمی و بین‌المللی مرکز تحقیقات مخابرات ایران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: International Symposium Telecommunication) IST 2008) همایش دو سالانه‌ای است که هدف اصلی برگزاری آن ایجاد گردهما‌یی‌های بین‌المللی توسط متخصصان تراز اول حوزه‌ی ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات است.

او ادامه داد: در این همایش نتایج آخرین تحقیقات و پیشرفت‌های علمی در حوزه ICT مطرح می‌شود. بنابراین متخصصان داخلی در این حوزه می‌توانند علاوه بر اطلاع از تحقیقات داخلی به طور حضوری و در گفت‌وگو با متخصصان خارجی به تبادل آخرین دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و راه‌کارهای اجرایی و راهبردی برای بهینه‌سازی تحقیقات بپردازند.

وی افزود: برای هرچه بهتر و پرثمرتر برگزار شدن همایش، با همکاری وزارت ICT اطلاع‌رسانی بین‌المللی انجام گرفته است که در این ارتباط تشکیل کمیته‌ی بین‌المللی مرکب از 50 متخصص تراز اول از کشورهای مختلف با مدیریت این همایش همکاری می‌کنند. علاوه بر آن کمیته علمی داخلی متشکل از متخصصان و اعضای هیات علمی برجسته دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی عضو کمیته علمی داخلی هستند.

وی با بیان این که از اغلب کشورها همچون کانادا، آمریکا، کشورهایی از اروپا و خاور دور در جهت ارایه مقاله و سخنرانی‌های تخصصی پیشنهاد دریافت کردیم، اظهار کرد: این تعداد تاکنون به حدود 50 مقاله می‌رسد که پس از بررسی در کمیته‌ی علمی برای ارایه انتخاب می‌شوند.

خادم‌زاده با اشاره به زمان برگزاری همایش IST 2008 در محل مرکز تحقیقات مخابرات ایران تصریح کرد: روز اول همایش مختص برگزاری کارگاه‌های آموزشی و در روز دوم و سوم ارائه مقالات، میزگرد و نشست‌های تخصصی خواهد بود.

او گفت: در فواصل نشست‌های تخصصی از متخصصان داخل و خارجی دعوت به عمل آمده است که به عنوان سخنرانان کلیدی به ایراد سخنرانی بپردازند.

او با بیان این که سمپوزیم با پشتیبانی شعبه ایران انجمن مهندسین برق و الکترونیک آمریکا (IEEE ) و انجمن مهندسین برق و الکترونیک (IAEEE) ایران برگزار خواهد شد، تعداد مقالات داخلی که تاکنون به دبیرخانه همایش رسیده را 400 مقاله عنوان کرد و اذعان داشت: آقای توره دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) به عنوان سخنران افتتاحیه در همایش حضور خواهند داشت و از وزیران ICT و نیرو نیز برای حضور و ایراد سخنرانی دعوت به عمل آمده است.

خادم‌زاده در پایان تاثیر نتایج سمپوزیم را فراگیر و غیر قابل اندازه‌گیری عنوان و خاطر نشان کرد: هرکس بنا بر نیاز خود با افراد مربوط حاضر در سمپوزیم تعامل داشته و دستاورد‌های حاصل از این بحث و گفت‌وگوی علمی را وارد کار خود کرده و استفاده می‌کند و به این ترتیب در سطح ملی ارتقاء دانش فنی و علمی و پژوهشی ایجاد می‌شود.

  • ۸۷/۰۳/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">