ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون عملیات مناطق شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: از تیر ماه سال آینده مشکلی بعنوان قطع خدمات در همراه اول نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا،'حسن رضوی ' روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه تلکام 2011 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات در جهت بهینه کردن زیر ساخت های شبکه همراه اول در کشور در حال انجام است که تا سال آینده این اقدامات به ثمر می رسد.

وی افزود: تا تیر ماه سال 91 برای برقراری ارتباط ، وابسته به سوئیچ یک مرکز نخواهیم بود و اگر با قطعی فیبر روبرو شویم از مسیر دیگر امکان اتصال به شبکه وجود خواهد داشت.
** پوشش کامل خطوط متروی تهران تا دو ماه آینده

رضوی از امضای موافقتنامه همکاری میان شرکت ارتباطات سیار ایران و شرکت متروی تهران خبر داد و گفت: با همکاری این دو شرکت تا دو ماه آینده تمام خطوط مترو تهران تحت پوشش شبکه همراه اول قرار می گیرد.

وی افزود: خطوط قدیمی متروی تهران تحت پوشش شبکه همراه اول است،اما در برخی از خطوط جدید آنتن دهی نداریم .

معاون مدیر عامل همراه اول در مورد علت بروز مشکلات ارتباطی در برخی خطوط مترو ، اظهار داشت: اگر شهرداری یک ماه قبل از اتمام عملیات خطوط مترو به فکر پوشش ارتباطی این محل ها باشد و به اپراتورهای تلفن همراه برای ایجاد شبکه اطلاع بدهد ، مشکلاتی که هم اکنون با آن مواجه هستیم روی نمی دهد.

رضوی گفت: متاسفانه فرهنگ همکاری بین دست اندرکاران امور شهری وجود ندارد و بعد از بهره برداری نیز اجازه کار در تونل ها را به اپراتورها نمی دهند.
** ارتقای 20 تا 30 درصدی کیفیت ترافیک طی چهار ماه گذشته

معاونت عملیات مناطق شرکت ارتباطات سیار با اشاره به تغییر ساختار سازمانی این شرکت و ایجاد مناطق پنجگانه کشوری افزود: این تغییر ساختار برای هماهنگی با ماهیت جدید شرکت که یک شرکت خصوصی با هدف گذاری تجاری است صورت گرفته است.

رضوی افزود: پس از تغییر ساختار و استقرار ساختار جدید در شرکت اقدامات خوبی در استانها انجام گرفته و طی چهار ماه گذشته در تمام استانها بین 20 تا 30 درصد رشد کیفیت در ترافیک داشتیم که این رشد بدون تزریق امکانات جدید و با استفاده از ظرفیت های موجود اتفاق افتاده است .

وی افزود:3/99 درصد ارتباطات در شبکه همراه اول موفق است و در هیچکدام از استانها شاخص ارتباط موفق کمتر از 90 درصد نیست و تا پایان سال 1390 تمام نقاط کور و کم کیفیت در شبکه همراه اول ، اصلاح خواهد شد .
** سرعت بخشیدن به توسعه شبکه همراه اول در مناطق جنوب کشور

معاون مدیر عامل همراه اول با بیان اینکه نیاز ارتباطی در مناطق جنوب کشور بیشتر است، گفت : توسعه در مناطق جنوب کشور را باید سریعتر کنیم.

رضوی افزود: منطقه جنوب به دلیل نبود زیر ساخت های لازم ، نیاز به کار بیشتر دارد و به همین دلیل حجم کاری در مناطق جنوب بیشتر و شتاب توسعه در این مناطق زیاد شده است.

وی ادامه داد : یکی از مشکلاتی که شرکت ارتباطات سیار در استان های کمتر توسعه یافته و کم برخوردار کشور با آن مواجه بود ، کمبود نیرو متخصص بود که با آموزش نیروهای جوان و تحصیل کرده این مشکل در حال برطرف شدن است .
** همراه اول بیش از 150 سایت متحرک و اضطراری دارد

رضوی با بیان اینکه همراه اول بیش از 150 سایت متحرک و اضطراری دارد، افزود: این سایت ها برای استفاده در هنگام بروز حوادث غیر منتظره مانند سیل ، زلزله ، رانش زمین ، در مواقع بروز اختلال در سایت های ثابت و نیاز به ترافیک بیش از حد معمول در یک مکان خاص تهیه شده اند .

به گفته ی وی در زمان وقوع حوادث طبیعی که تمام زیر ساختهای منطقه حادثه دیده از بین می رود ، می توان بوسیله سایت های متحرک امکان برقراری ارتباط را فراهم کرد.

وی سپس افزود: کاربرد دیگر سایت های متحرک ، مواقعی است که نیاز به ترافیک بیش از حد معمول در یک مکان خاص وجود داشته باشد ، برای مثال در زمان برپایی نمایشگاه ها ، برگزاری مسابقه در ورزشگاه ها و محل های برگزاری نماز جمعه از سایت های متحرک برای پاسخگویی به نیاز ارتباطی مردم استفاده می شود .
** مناطق پنجگانه همراه اول

معاون عملیات مناطق شرکت ارتباطات سیار با اشاره به تغییر ساختار سازمانی شرکت ارتباطات سیار و ایجاد معاونت عملیات مناطق در این شرکت گفت: کل کشور را به پنج منطقه بعلاوه تهران شمال و شرق ، غرب ، جنوب ، مرکزی و البرز تقسیم کردیم که تمام این مناطق زیر نظر معاونت مناطق اداره می شود .

رضوی در ادامه اظهار داشت: منطقه غرب استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی، کردستان ، همدان، اردبیل، ایلام، کرمانشاه را در بر می گیرد.

وی افزود: منطقه شرق و شمال شرق نیز مشمول استان های گیلان، مازندران، خراسان های رضوی ، شمالی و جنوبی و همچنین سیستان و بلوچستان است.

رضوی با بیان این که استان های لرستان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر ، کهگیلویه و بویر احمد جز منطقه جنوب محسوب می شوند، تصریح کرد: در منطقه مرکزی نیز استان های زنجان، قزوین، اصفهان، یزد و استان مرکزی را خواهیم داشت.

معاون مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه استان البرز به دلیل حجم بالای مشترکین به تنهایی یک منطقه محسوب می شود ،گفت: استان تهران نیز خود یک نطقه مجزا است .

رضوی در مورد دلیل تغییر ساختار سازمانی شرکت ارتباطات سیار گفت: این تغییر ساختار برای هم جهت شدن با خصوصی سازی بود ، اساس و ریشه شرکت ارتباطات سیار دولتی است ، بنابر این با توجه به خصوصی شدن شرکت ، باید ساختار آن نیز متناسب با اهداف تجاری شرکت تغییر می یافت .

  • ۹۰/۰۸/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">