ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همراه اول 1500 میلیارد تومان سود کرد

| چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۱، ۰۲:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل همراه اول گفت: در سال 90 تعداد 6 میلیون و 800 هزار مشترک اعتباری جدید و 130 هزار مشترک دائمی جدید به همراه اول اضافه شده و هم‌اکنون بیش از 48 میلیون مشترک فعال در شبکه همراه اول وجود دارد.

وحید صدوقی امروز در دومین مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار از جذب 7 میلیون مشترک جدید همراه اولی در سال 90 خبر داد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه امروز بیشترین رقابت در حوزه تلفن همراه در بخش سیم‌کارت‌های اعتباری است، افزود: در سال 90 فروش سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر، بیش از 48 میلیون سیم‌کارت همراه اول توسط مشترکان رجیستر و فعال است.

مدیر عامل همراه اول تصریح کرد: در سال 80 حدود 4 میلیون مشترک جدید به همراه اول اضافه شد؛ در سال 89 این رقم به 6 میلیون و 400 هزار مشترک تغییر کرد و امسال 7 میلیون مشترک جدید جذب‌شده، 130 هزار سیم‌کارت دائمی و 6 میلیون و 800 هزار سیم‌کارت اعتباری فروخته شده است.

صدوقی یادآور شد: همچنین در سال 90 مشترکان اینترنت همراه اول از 4 میلیون به 10 میلیون و مشترکان MMS نیز از 2 میلیون به 5 میلیون افزایش یافته‌اند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران تصریح کرد: در سال 90 سود خالص همراه اول یک هزار و 570 میلیارد تومان بوده است.
** محاسبه علی‌الحساب 28.1 درصد سهم دولت از درآمد پیامک‌ها در سال 90

خبرگزاری فارس: نایب‌ رئیس ‌هیئت مدیره شرکت مخابرات گفت: در سال 89 سهم دولت از درآمد پیامک‌ها 5 درصد و در سال گذشته 28.1 درصد محاسبه شد که مابه‌التفاوت این دو در هر دو سال تا اعلام نظر دادگاه جزو سود توزیع‌نشده شرکت منظور می‌شود.

به گزارش فارس، دومین مجمع عمومی سالانه صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار، امروز برگزاری شد.

براساس این گزارش، وحید صدوقی مدیر عامل همراه اول در این مجمع اعلام کرد: در سال 90 سهم دولت از درآمد پیامک‌ها 28.1 درصد محاسبه شده است.

در این جلسه حسابرس در قرائت گزارش حسابرسی با اشاره به بند 5 گزارش، گفت: در سال 89 سهم دولت از درآمد پیامک‌ها به جای 28.1 درصد، 5 درصد محاسبه شده است که باید اصلاح شود.

مصطفی سیدهاشمی، نائب رئیس هیئت‌مدیره شرکت مخابرات ایران در توضیح این مطلب گفت: براساس پروانه شرکت مخابرات ایران، سهم دولت از درآمد تلفن ثابت 8 درصد از درآمد دیتا 5 درصد و از درآمد صوت 28.1 درصد است.

وی ادامه داد: البته برای اپراتور رقیب (ایرانسل) سهم دولت از تمام درآمدها 28.1 تعیین شده و ایرانسل 28.1 درصد را به دولت می‌پردازد.

نائب‌رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: به این ترتیب براساس پروانه، سهم درآمد دولت از پیامک‌ها و اینترنت و پیام چندرسانه‌ای 5 درصد است و این اعتقاد مخابرات در سال گذشته به رگلاتوری اعلام شد و رگلاتوری نیز اعلام کرد که رقم درصد دولت از درآمد پیامک‌ها باید 28.1 درصد پرداخت شود.

وی گفت: براساس پروانه شرکت مخابرات، زمانی که مخابرات و رگلاتوری در موضوعی به تفاهم نرسند، این موضوع باید در مرجع قضایی مطرح شود که همراه اول نیز برای رسیدگی به این موضوع به محکمه قضایی درخواست داده است.

سیدهاشمی تصریح کرد: به این ترتیب، با توجه به اینکه در سال 89 سهم دولت از درآمد پیامک‌ها به جای 28.1 درصد، 5 درصد محاسبه شده بود، مابه‌التفاوت این رقم جزء سود توزیع‌نشده شرکت در سال 89 دراختیار همراه اول نگه داشته شد.

سیدهاشمی افزود: اختلاف نرخ 5 درصد و 28.1 درصد در سال 89 مبلغ 135 میلیارد تومان بوده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران یادآور شد: در سال 90 برخلاف سال 89، سهم دولت از درآمدهای پیامک 28.1 درصد محاسبه شد، اما با توجه به طرح شکایت در دستگاه قضایی، مقرر شد مابه‌التفاوت این 2 درصد تا زمان اعلام نهایی نتیجه دادگاه جزء سود توزیع نشده شرکت باقی بماند و بین سهامداران توزیع نشود.

وی تأکید کرد: در سال 91 نیز قرار شده به صورت علی‌الحساب سهم دولت از درآمد پیامک‌ها بر مبنای 28.1 درصد حساب شود.

وی تأکید کرد: مابه‌التفاوت سال 89 و سال 90 پس از حکم نهایی دادگاه بین سهامداران توزیع خواهد شد.
** همراه اول 740 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد

شرکت همراه اول در دومین مجمع سالانه خود پس از ورود به فرا بورس که به منظور تقسیم سود سالانه برگزار شد‌، به ازای هر سهم 740 تومان سود تقسیم کرد.

دومین مجمع سالانه صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار ایران بعد از حضور در فرابورس صبح امروز با حضور بیش از 95 درصد سهامدار در سالن پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

براساس این گزارش، در جریان مجمع پس از استماع گزارش هیئت مدیره در مورد عملکرد سال مالی گذشته، برنامه‌ها و بررسی گزارش حسابرس و نکات مورد توجه در این گزارش صورت‌های مالی این شرکت به تصویب رسید و مقرر شد به ازای هر سهم 740 تومان از 795 تومان قابل تقسیم بین سهامداران توزیع شود.

همچنین در پایان این جلسه پاداش هیئت مدیره 350 میلیارد تومان و حق‌‌ جلسه نیز 300 هزار تومان برای اعضای غیر موظف در نظر گرفته شد.

این ارقام در سال گذشته برای پاداش هیئت مدیره 330 میلیون تومان و حق‌ جلسه نیز همان 300 هزار تومان تعیین شده برای سال‌جاری بود.

براساس این گزارش روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات برای درج اطلاعات شرکت انتخاب شد، همچنین 5 شرکت شهریار مهستان، توسعه گسترش الکترونیک مبین، مهر اقتصاد، توسعه ارتباطات جامعه مبین و شرکت مخابرات برای اعلام نمایندگان خود به منظور تعیین اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند و این شرکت‌ها به عنوان سهامداران حقوقی تعیین شدند.

همچنین در جریان تعیین سود برای سهامداران سازمان بورس معتقد به تقسیم 700 تومانی سود برای هر سهم بود و حسابرس نیز سود 730 تومانی را پیشنهاد کرد ولی با توجه به اینکه سهامداران حقیقی معتقد به تقسیم 750 تومانی سود داشتند، رئیس جلسه 740 تومان را برای سود هر سهم تعیین کرد.

به گزارش فارس نخستین سودی که همراه اول در مجمع خود پس از ورود به فرابورس تعیین کرد 500 تومان بود.

  • ۹۱/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">