ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همسان‌سازی نرخ مکالمات تلفن ثابت

| شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۸۶، ۰۴:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فن‌آوری گفت: اساسنامه‌ی خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران تدوین شده است که امیدواریم طی دو هفته‌ی آینده این مصوبه در هیات دولت تصویب و نهایی شود.

به گزارش (ایسنا)، دکتر محمد سلیمانی اظهار کرد: اساسنامه‌ی شرکت مخابرات ایران نهایی شده و آماده‌ی طرح در هیات دولت است.

وی با اشاره به تصویب اساسنامه‌ی شرکت زیرساخت در هیات دولت و جدایی آن از شرکت مخابرات گفت:‌ ما هم‌اکنون عملا وارد بحث خصوصی‌سازی شده‌ایم و در این خصوص سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سازمان فضایی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند که امیدواریم با ایجاد اصلاحات در اساسنامه‌ی آن‌ها و با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی امسال بتوانیم این کار بزرگ را انجام بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به آغاز ثبت‌نام تلفن همراه از 23 تیرماه خاطر نشان کرد: توسعه‌ی شبکه‌ی تلفن همراه در شهرها بر اساس میزان ثبت‌نام خواهد بود.

سلیمانی با بیان این که در صورت ثبت‌نام تا دو میلیون، تمام سیم‌کارت‌ها ظرف مدت یک ماه واگذار خواهند شد،‌ افزود:‌ اگر توانستیم این کار را انجام دهیم بدین معنی خواهد بود که قابلیت و توانایی واگذاری به‌روز را داریم.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در ادامه با اشاره به قانون بودجه‌ی 86 در رابطه با هم کدسازی تلفن‌های تمام استان‌ها گفت:‌ با توجه به این که قیمت هر دقیقه مکالمه درون شهری 16 ریال و بین شهری 250 ریال است در نظر داریم در صورت تصویب شورای اقتصاد این اختلاف زیاد را با کاهش نرخ مکالمه بین شهری و افزایش نرخ مکالمه درون شهری همسان‌سازی و به صورت یک نرخ کنیم.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در مورد مشکلات ارسال و دریافت پیام کوتاه تلفن همراه‌ تصریح کرد:‌ با وجود 20 میلیون خط تلفن همراه در برخی روزها در حدود 50 میلیون پیام کوتاه ارسال می‌شود که به علت این پیک ترافیکی بالا در برخی روزهای خاص شاهد برخی اختلالات هستیم.

وی افزود: امیدواریم با راه‌اندازی که در شبکه‌ی مدیریتی سوئیچ انجام داده‌ایم و با بهبود شبکه و امکانات بیشتری که در این زمینه به اپراتورها اختصاص دادیم از نظر سوئیچ مشکلی نداشته باشیم اما بهبود ارسال و دریافت پیام کوتاه تلفن همراه در زمان‌هایی که پیک ترافیکی وجود دارد، نیازمند سرمایه‌گذاری بیش‌تری است.

سلیمانی در ادامه در ارتباط با اشکالات شبکه‌ی ایرانسل گفت:‌ این شرکت مدت کمی ‌است که شروع به کار کرده است و در حدود هشت‌ماه،‌ بیش از دو میلیون 200 هزار سیم‌کارت را در 180 شهر واگذار کرده که کار بسیار بزرگی است.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان این که مشکلات شبکه ایرانسل به مرور زمان با افزایش پوشش رفع خواهد شد، از شهرداران سراسر کشور خواست با اختصاص فضا این شبکه را در رفع مشکلات یاری کنند.

  • ۸۶/۰۴/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">