ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هوشمندترین شهرهای ایران معرفی شدند

| چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۵۶ ق.ظ | ۰ نظر

معاون مرکز توسعه دولت الکترونیکی و فناوری اطلاعات وزارت کشور در دومین همایش زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند، هوشمندترین شهرهای ایران را معرفی کرد.

علیرضا براتی در مراسم اختتامیه این همایش گفت: پس از تجربه موفق سال گذشته در انتخاب شهرهای هوشمند در دوره نخست این همایش، تصمیم گرفتیم انتخاب شهرهای هوشمند را به صورت منسجم‌تر امسال نیز پی بگیریم.

وی افزود: برای این که رقابت عادلانه‌ای میان شهرها صورت بگیرد ارزیابی امسال در سه سطح شهرهای زیر 200 هزار نفر، شهرهای با جمعیت بین 200 هزار تا یک میلیون نفر جمعیت و شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر صورت گرفت.

معاون مرکز توسعه دولت الکترونیکی و فناوری اطلاعات وزارت کشور گفت: شهرهای کشور در شش شاخص جذب سرمایه‌ (خارج از بودجه شهرداری)، اتوماسیون شهرداری، خدمات الکترونیکی شهروندی، زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی، مدیریت هوشمندسازی (وجود ساختار مدون) و پایدارسازی توسعه شهر هوشمند انجام شد.

براتی گفت: این شهرها از سوی دو نماینده از وزارت ارتباطات، دو نماینده از وزارت کشور، 2 نماینده از کارگروه‌های همایش و 6 نفر از مدیران فاوای استانداری‌های کشور برگزیده شدند.

براساس این گزارش در میان شهرهای کمتر از 200 هزار نفر، دو شهر شاهرود و لطیفی شایسته تقدیر شناخته شدند.

در میان شهرهای بین 200 هزار تا یک میلیون نفر نیز در حوزه اتوماسیون شهری شهرهای یزد و همدان، در حوزه پایدارسازی شهرداری زنجان، در حوزه جذب سرمایه خارج از بودجه شهرداری کرمانشاه و در حوزه مدیریت هوشمندسازی شهر ساری رتبه‌های برتر را کسب کردند.

در بین شهرهای بیش از یک میلیون نفر جمعیت نیز شهر تبریز در حوزه اتوماسیون، زیرسخت و مدیریت هوشمندسازی، شهر قم در حوزه خدمات شهروندی و اتوماسیون، شهر اصفهان در حوزه زیرساخت و خدمات شهروندی و جذب سرمایه و شهر شیراز در دو حوزه جذب سرمایه و مدیریت هوشمندسازی رتبه‌های برتر را کسب کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">