ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هولوگرام تجهیزات ‪ IT‬ الزامی شد

| دوشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۸۴، ۰۳:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک گفت: از شنبه هفته آینده پانزدهم بهمن ماه طرح اعطای هولوگرام به تجهیزات ‪ IT‬به طور رسمی آغاز می شود و کالاهای دارای هولوگرام ‪ IT‬وارد بازار می‌شود.
"علیرضا خمسه" امروز (یکشنبه) در نشست خبری طرح اعطای هولوگرام کیفیت برای تجهیزات فناوری اطلاعات افزود: این طرح باعث می‌شود که واردکننده‌ها و تولیدکننده های تجهیزات ‪ ،IT‬کالاهای مرغوب عرضه کرده و محصولات فناوری اطلاعات هم از نظر ایمنی و هم خدمات مشکلی نداشته باشد.
وی اظهار داشت: برچسب اطمینان برای تجهیزات ‪ IT‬اولین گام در زمینه طرح اعطای هولوگرام است و مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک به این طرح دید انتفاعی نداشته است.
خمسه تصریح کرد: اکنون شرکت‌های واردکننده برای احراز استانداردهای باید هزینه‌ای را پرداخت کنند که با اجرای این طرح هزینه‌ای که برای دریافت هولوگرام می‌دهند بسیار کمتر از آن هزینه می‌باشد.
به گفته وی، این طرح اکنون تنها برای تجهیزات ‪ IT(‬سخت افزار) مورد اجرا قرار می‌گیرد زیرا نرم افزار هنوز به اندازه سخت افزار درگیر مشکلات نیست.
خمسه ادامه داد: تاییدیه طرح اعطای هولوگرام به تجهیزات فناوری اطلاعات از طرف موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی بوده و البته قصد داریم در این رابطه تاییده بین‌المللی نیز داشته باشیم.
وی افزود: از مزایای این طرح می‌توان به حذف رقابت ناسالم اشاره کرد، طرح اعطای هولوگرام به منزله این است که خود کالای ‪ ،IT‬عرضه‌کننده و خدمات برای آن کالا را تضمین می‌کند.
به گفته وی، زمانی که این هولوگرام روی تجهیزات ‪ IT‬نصب شود نشان‌دهنده اطمینان از این سه مورد برای کاربر می‌باشدو الزامات اساسی برای یک محصول فناوری اطلاعات را مورد تایید قرار می‌دهد.
مدیر عامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک تاکید کرد: در این طرح اگر به عنوان مثال قید شده باشد که گارانتی محصول فناوری اطلاعات یک سال بدون قید و شرط است باید دقیقا به آن عمل شود و همچنین دستورالعمل یا ‪ CE‬فارسی نیز باید داشته باشد.
وی گفت: استانداردهای ایمنی در سراسر جهان به خصوص در زمینه دستگاه‌های برقی و الکترونیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده، چنانچه در اروپا نیز داشتن گواهی استاندارد ‪ CE‬برای این نوع دستگاه‌ها الزامی است.
وی ادامه داد: اجباری کردن استاندارد کالاها روز به روز کالاهای بیشتری را شامل می‌شود که از آن جمله افزودن انواع چاپگر، اسکنر، رایانه همراه و سرور به دلیل عمومیت یافتن کاربرد آنها مصوبه هیات وزیران از ابتدای سال ‪ ۸۴‬در زمینه محصولات ‪ IT‬است.
با توجه به اهمیت تشخیص و تفکیک کالاهای استاندارد و با کیفیت دارای نمایندگان رسمی فروش و خدمات پس از فروش از کالاهای نامرغوب مضر و متفرقه ‪ ،IT‬در بازار آشفته محصولات رایانه ای، طرح اعطای هوگرام کیفیت اجرا می شود.
این مرکز برای کمک به مصرف‌کنندگان در انتخاب محصولات رایانه‌ای نسبت به اجرای طرح اعطای هولوگرام کیفیت محصولات ریانه‌ای اقدام کرده است.

  • ۸۴/۱۱/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">