ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واحد بازیافت زباله‌های الکترونیکی نداریم

| دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۸۹، ۰۲:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل دفتر آب‌ و خاک سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: هنوز در کشور واحد بازیافت زباله‌های الکترونیکی وجود ندارد.

سروش مدبری در گفت‌وگو با فارس در رابطه با زباله‌های الکترونیکی گفت: در حال حاضر در کشور ما زباله‌های الکترونیکی زیاد تولید نمی‌شود و قطعات آن نیز قابل استفاده هستند در واقع پس از مصرف شدن تعمیرکارها می‌توانند قطعات را مجدداً بررسی و مورد استفاده قرار دهند.

وی با اشاره به نگرانی‌های ناشی از زباله‌های الکترونیکی گفت: نگرانی ما در رابطه با عناصری است که مواد آلاینده هستند اما به راحتی در محیط رها نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه زباله‌های الکترونیکی بیش از مشکلی که دارند بزرگ شده‌اند، گفت: در کشور ما تجارت زباله‌های الکترونیکی وجود ندارد اما در برخی کشورهای آفریقایی یا پاکستان و هندوستان که تجارت این زباله‌ها وجود دارد باعث نگرانی است.

مدبری با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته مانند هلند و فرانسه کامپیوترهایی که عمرشان تمام شده است و برای آنها زباله محسوب می‌شود را به کشورهای آفریقایی ارسال می‌کنند، اظهار داشت: این زباله‌ها در کشورهای آفریقایی کالاهای دست دوم محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: کالاهای دست دومی که از چین وارد کشور ما می‌شوند هیچ استانداردی ندارد و ممکن است حاوی مواد آلاینده خاصی باشند. این نوع اقدامات ممکن است در این دسته کشورها تجارت محسوب شود.

مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: در حال حاضر 3 درخواست در زمینه ایجاد مرکز بازیافت زباله‌های الکترونیکی داشته‌ایم که یکی در شهر مشهد، یکی در جنوب و دیگری در تهران است.

مدبری گفت: ‌این واحدهای درخواست کننده از بخش خصوصی هستند و سازمان محیط زیست در صورت رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی با این مسئله مشکلی ندارد.

  • ۸۹/۰۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">