ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وارد شدن شوک به سهام شرکت مخابرات ایران

| سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۰۳:۴۲ ب.ظ | ۳ نظر

با تصویب طرح بیمه کارگزاران مخابرات روستایی از منابع داخلی شرکت مخابرات، صف خرید سهام این شرکت در بورس تبدیل به صف فروش شد.

به گزارش فارس ، در حالی با وجود گذشت چند هفته از دستور وزیر اقتصاد مبنی بر بازگشت 220 میلیارد تومان اضافه برداشت ازمخابرات هنوز پولی به شرکت مخابرات بازگردانده نشده که با تصویب مجلس در خصوص مشخص شدن منابع مالی اجرای طرح بیمه کارگزاران مخابرات روستایی، چالش های این شرکت بزرگ بورس بیشتر شد و صف خرید هفته های گذشته سهام آن امروز تبدیل به صف فروش شد.

این در حالی است که عرضه 98 میلیون سهم مخابرات در روز گذشته نیز تحت تاثیر این مصوبه مجلس بود که از قرار معلوم برخی از سرمایه گذاران حقوقی مانند سرمایه گذاری بیمه اقدام به عرضه های سنگین و 50-40 میلیون سهمی کردند تا از تبعات تصمیم جدید مجلس مصون بمانند اما اکثر سهامداران خصوصا " سرمایه گذاران حقیقی بدون اطلاع از این موضوع اقدام به خرید سهام مخابرات در روز گذشته کردند.

براساس این گزارش ، در دی ماه سال گذشته مجلس شورای اسلامی تصویب کرده بود به دلیل جمع آوری باجه های تلفنی روستایی و بیکار شدن این گروه ( حدود 40 هزار نفر) همه کارگزاران مخابرات روستایی با سابقه 8 تا 25 سال بیمه شوند اما این مصوبه به دلیل نامشخص بودن منابع مالی ، با مخالفت شورای نگهبان مواجه شده بود.

بعداز گذشت چندماه، نمایندگان مجلس یکشنبه گذشته برای تامین نظر شورای نگهبان منابع مالی اجرای طرح بیمه کارگزاران مخابرات روستایی را با اصلاحاتی مشخص و تصویب نهایی کردند.

براساس این مصوبه ، منابع مالی حق بیمه کارگران مخابرات روستایی از محل منابع داخلی شرکت مخابرات ایران و همچنین فروش سهام این شرکت تامین خواهد شد که در بودجه سنواتی پیش بینی می شود.

با این مصوبه و در صورت اجرای آن شرکت مخابرات باید حدود 200 تا 300 میلیارد تومان بابت بیمه کارگزاران روستایی منظور کند که دراین حالت سود آوری این شرکت به شدت کاهش خواهد یافت و حداقل به ازای هر سهم 6 تومان از سود گروه مخابرات کاسته خواهد شد.

به همین دلیل و علت ابهاماتی که در مصوبه مجلس وجود دارد ، امروز صف خرید روز های گذشته مخابرات با عرضه 98 میلیون سهم در روزگذشته، امروز به صف فروش تبدیل شد.

  • ۸۸/۰۲/۲۲

نظرات  (۳)

سلام خستخه نباشین خبرهای خوبی بود استفاده کردیم خواهشمندم بگویید آخرش تصویب شد یا نه کارگزاران بیمه می شوند یا نه اگه قرار بیمه شوند پس کی شروع به کار می کنند دو ماه از سال جدید هم رفت
  • فدائیان تکنولوژی مخابرات
  • ندایمان را به گوش رهبر عزیمان میرسانیم. از طرف کارگزاران مخابرات روستائی ایران
    تا کی این قشر بدبخت شرمنده ی خانواده ی خود باشند ما به امید اینکه مخابرات شرکتی دولتی است فعالیت خود را شب روز ادامه دادیم تا روزی مسئولین به فکر ما خواهند بود تا از این وضعیت اسفبار نجات یابیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">