ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وجود سیم‌کارت‌های بی‌صاحب تکذیب شد

| شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۱، ۰۲:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

اخیرا اخباری درباره اپراتور دوم تلفن همراه منتشر و اعلام شد که این اپراتور حدود 15 میلیون سیم‌کارت بدون ثبت مشخصات خریداران را از طریق دست‌فروشان، سوپر مارکت‌ها، فروشندگان گوشی موبایل و روزنامه فروشان توزیع کرده است اما معاون رگولاتوری تاکید کرد: هیچ اپراتوری حق ندارد بدون احراز هویت سیم‌کارت‌ها را فعال کند.

به گزارش (ایسنا)، در همین رابطه به نقل از عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام شد که واگذاری سیم‌کارت بدون مشخصات خریداران آنها در شبکه بوسیله اپراتور چند ملیتی ام.تی.ان ایرانسل، امنیت خانواده‌ها و جامعه را تهدید می کند.

سبحانی‌فرد تاکید کرده بود که این اپراتور موظف است موارد قانونی را در هنگام واگذاری سیم‌کارتش رعایت کند.

اما حسن رضوانی - معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات رادیویی - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در ابن رابطه تاکید کرد: هیچ اپراتوری حق ندارد بدون احراز هویت سیم‌کارت‌ها را فعال کند و تا جایی که اطلاع داریم هیچ اپراتوری این کار را نکرده و نمی‌تواند این کا را انجام دهد و تا به حال موردی نداشتیم که اپراتوری بدون احراز هویت سیم‌کارتش را فعال کند.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز به طور مرتب هم حضوری و هم غیرحضوری فعالیت‌های اپراتورها را رسیدگی می‌کند.

وی درباره توزیع سیم‌کارت‌های بدون مشخصات تاکید کرد: انجام این کار برای اپراتور هیچ نفعی ندارد و تنها مسوولیتش بیش‌تر خواهد شد و هیچ اپراتوری مایل نیست خلاف پروانه‌اش این کار را انجام دهد.

  • ۹۱/۰۴/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">