ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ودایع مخابراتی به روز نمی شود

| سه شنبه, ۸ خرداد ۱۳۸۶، ۰۴:۳۰ ب.ظ | ۲ نظر

تبدیل ودایع مشترکان مخابرات به سهام اجباری نیست و افراد براساس تقاضای خود وارد این پروسه شده درغیر این صورت ودایع آن‌ها نزد مخابرات باقی خواهد ماند.

اسماعیل غلامی‌ ـ معاون امورآماده‌سازی سهام و شرکت‌های دولتی سازمان خصوصی‌سازی ـ در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره به روزرسانی ودایع مشترکان مخابراتی و این که انتقاداتی در راستای خرید برخی تجهیزات با استفاده از ودایع مردم صورت گرفته است، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش مخابرات بسیار متفاوت با سرمایه‌گذاری در بخش زمین و مسکن است، زیرا در این بخش خریداری ماشین‌ها و یا دکل مورد توجه قرار می‌گیرد که ارزش آن‌ها یک دوم و یا یک سوم می‌شود و ماشین‌هایی که با پول ودایع خریداری شده در حال حاضر ارزش چندانی ندارد.

وی با اشاره به این‌که اگر مخابرات ودایع از مردم نمی‌گرفت می‌توانست با دریافت وام سود تسهیلات ارائه دهد، خاطرنشان کرد: همچنین برای این که هزینه‌های خود را جبران کند مجبور بود نرخ مکالمات را افزایش دهد که به انجام این کار نپرداخته و از سود پولشان از نرخ مکالمات کم کرده است.

او در ادامه عنوان کرد: در زمانی که سیم کارت به بالای یک میلیون تومان رسید، کسی مابه التفاوت آن را از مردم مطالبه نکرد، حال که قیمت پایین آمده چطور انتظار می‌رود که به ارزش روز حساب شود.

غلامی‌ همچنین ورود به سیستم خرید سهام را اجباری ندانست و ادامه داد: هر کسی بنا به رغبت خود وارد این پروسه می‌شود در غیر این صورت ودایع نزد مخابرات باقی خواهد ماند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی، افزایش یا کاهش نرخ برگه سهام را از مزایای تبدیل ودایع مردم به سهام عنوان کرد و افزود: هر کسی که بتواند به خرید سهام بپردازد از افزایش یا کاهش آن سود برده و در غیر این صورت چون نرخ ودایع معادل با نرخ سیم کارت‌ها می‌شود، بنابراین از هیچ سودی برخوردار نخواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر اساسنامه سهام شرکت‌های مخابراتی در مرحله نهایی شدن است. با توجه به این که در این هفته بر روی معایب و همچنین یکسان‌سازی اساسنامه با بورس کار‌هایی در حال انجام است، احتمالا هفته آینده این اساسنامه را به صورت نهایی خواهیم داشت.

غلامی‌ با اشاره به این که تا پایان این ماه میزان ودایع مشخص خواهد شد، بیان کرد: زمانی که مخابرات برای باز شدن نمادش در بورس پذیرش گرفت در مورد نحوه انجام کار تصمیم‌گیری خواهیم کرد در حال حاضر مخابرات معتقد است که باید سازمان خصوصی‌سازی این کار‌ها را انجام دهد.

وی درباره واگذاری سهام شرکت‌های بیمه و این که هفته گذشته جلسه‌ای تشکیل و مقرر شد کمیته‌ای روی واگذاری شرکت‌ها تصمیم‌گیری کند، گفت: اما در بانک‌ها اساسنامه آن آماده شده و به معاونت حقوقی ریاست جمهوری فرستاده تا استعلام بگیرند که کدام مراجع از جمله دولت، مجلس شورای اسلامی‌ و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به تصویب اساسنامه بپردازد که به احتمال زیاد هفته آینده پاسخ خواهند داد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی درباره وضعیت بازار سهام توضیح داد: در حال حاضر وضعیت چندان مناسب نیست، اما با آمدن سهام ایرالکو به بورس امیدواریم این چرخه تغییر پیدا کند.

  • ۸۶/۰۳/۰۸

نظرات  (۲)

آقایان زمانی که از پول مردم برای گسترش شبکه مخابرات اقدام کردند و یک سال پول مردم را در حساب دولت نگه داشتند و بعد از خرید تجهیزات سود سرشاری نصبشان شد را حساب نمی کنند. کسی که 2 سال پیش 400 هزار تومان برای موبایل پرداخت کرده با کسی که 280 هزار تموان امسال پرداخت کرده یکی است. دیروز هم اعلام کردند ارزش سهام مخابرات 14000 میلیارد تومان است. نمی دانم آیا مردم در این سود سرشار سهمی دارند یا نه؟!!! به نظر آقان که اینطور نیست فکر کنم کمی هم بگذرد می گویند شما به ما ضرر هم زده اید.
لطفاً در این رابطه اطلاع رسانی خوبی انجام شود تا با عدم به روز رسانی ودایع حقوق 38 قانونی میلیون مشترک مخابراتی ضایع نشود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">