ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت ارتباطات امسال باید 200 هزار شغل ایجاد کند

| چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

در حالی که وزارت ارتباطات نتوانست به وعده اشتغالزایی خود در سال گذشته به شکل کامل عمل کند، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: با تصویب طرح اشتغالزایی «حرکت»، پیش بینی می کنیم در حوزه ICT بیش از 200 هزار شغل در سال 95 ایجاد شود.
فناوران- اوایل سال جاری بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده داد، امسال 100 هزار شغل در حوزه ICT ایجاد می شود، اما روز گذشته وزیر کار پس از جلسه شورای عالی اشتغال اعلام کرد، وزارت ارتباطات امسال 200 هزار شغل ایجاد می کند.
بر اساس این گزارش، در ابتدای سال 94 وزارت ارتباطات اعلام کرد در سال 93 حدود 30 هزار شغل در این حوزه ایجاد کرده و وعده داد در سال 94 این میزان به 100 هزار شغل برسد. با این حال آنطور که مدیران وزارت ارتباطات مدعی هستند، این وزارتخانه تنها توانست 70 درصد برنامه خود را در زمینه اشتغال عملی کند و براساس آمارهای رسمی، در سال 94 حدود 70 هزار شغل جدید در حوزه ICT ایجاد شد.
وزیر ارتباطات 24 فروردین ماه در همایش اقتصاد مقاومتی وعده 100 هزار شغل را برای سال 95 تکرار کرد اما به نظر می رسد با دستور رییس جمهور، این تعهد دو برابر شده است.


 تلاش دولت برای تک رقمی کردن بیکاری
شورای عالی اشتغال روز گذشته به ریاست حسن روحانی، طرح توسعه اشتغال فراگیر با عنوان «حرکت» در راستای برنامه مکانیسم تقسیم کار بین دستگاهی و الزامات حصول نرخ بیکاری تک رقمی در پایان سال 96 را تصویب کرد. بررسی جزییات این طرح نشان می دهد که استفاده از ظرفیت های بالقوه نظیر بهینه سازی مصرف سوخت، گردشگری و ICT در کنار محیط زیست مورد تاکید است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد این بسته گفت: حمایت از بنگاه های خرد و کوچک از برنامه های اصلی وزارت کار در این طرح است.


 خروجی طرح، پایان سال 96
علی افزود: طرح توسعه اشتغال فراگیر با عنوان «حرکت» به منظور تقسیم کار بین دستگاه ها و برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری طبق دستور رییس جمهور تا پایان سال 96 برای اجرا در کل کشور با تمرکز بر بنگاه های خرد و کوچک  در استان ها و شهرستان هایی که  مزیت هایی در سه لایه کلان، میانی و خرد دارند در جلسه شورای عالی اشتغال به تصویب رسید.
وی ادامه داد: تمرکز بر بنگاه ها را در دستور کار داریم. پارسال برش استانی 7 استان را از جمله کردستان، سمنان و کرمانشاه اجرا کردیم و مزیت های شغلی هر استان استخراج شد. 
ربیعی ادامه داد: با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حدود 120 هزار شغل را برای سال 95 در حوزه گردشگری پیش بینی کردیم. در بخش ICT نیز با وزارت ارتباطات هماهنگی انجام شد و بیش از 200 هزار شغل را در این حوزه پیش بینی کردیم. با محیط زیست و وزارت نفت در حوزه های بهینه سازی انرژی کنسرسیوم کار تشکیل شده است و آموزش موبایل و سیار را در سازمان آموزش فنی و حرفه ای از سال گذشته آغاز کردیم. امسال با تصویب شورای عالی اشتغال در سال جاری به سایر مناطق گسترش خواهد یافت. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">