ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیرارتباطات: اینترنت ارزان می شود

| دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰۴:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات وعده کاهش قیمت تمام شده اینترنت را تا چند ماه دیگر داد.

رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌و گو با ایلنا اظهارداشت: قیمت تمام شده اینترنت در کشور تابع هزینه‌های انتقال این فناوری به کشور است و مخابرات از فروش اینترنت درآمدی ندارد، لذا تلاش ما این است که با استفاده از روش‌های جدید قیمت انتقال آن به کشور را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: به دلیل انتقال اینترنت به شیوه سنتی به کشور، فیبرهای نوری انتقال دهنده اینترنت به ایران از چند کشور مختلف به کشور وارد می‌شود که در هر مسیر، اجاره‌ای بابت انتقال این فیبرها به این کشورها پرداخت می‌شود که این موضوع سبب شده است هزینه انتقال اینترنت به داخل ایران افزایش یابد البته کارشناسان شرکت مخابرات ایران تلاش دارند با استفاده از روش‌های جدید و کاهش هزینه‌های انتقال اینترنت، هزینه این فناوری نوین را در کشور کاهش دهند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: هزینه اینترنت کشور هم اینک در نقطه سر به سر قرار دارد و شرکت مخابرات ایران در این رابطه درآمدی کسب نمی‌کند، ولی باید قیمت این محصول برای کاربران اینترنت در کشور کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما در وزارت ارتباطات توجه ویژه به بحث فناوری اطلاعات است، متاسفانه در گذشته توجه به ارتباطات بیشتر از فناوری اطلاعات بوده و این امر باعث عدم پیشرفت لازم کشور در این حوزه بوده است، لذا ما درراستای شعار خود و توسعه کشور درصدد توسعه IT به صورت ویژه هستیم.

البته این بدین معنا نیست که از حوزه ارتباطات غافل شویم و همانطور که در مجلس قول بهبود اختلالات تلفن همراه دادیم درصدد رفع مشکلات کاربران تلفن همراه هستیم، البته باید گفت که به‌رغم همه بحث‌هایی که صورت می‌گیرد، نسبت‌هایی که در رایانه‌های ارتباطات همراه در زمینه اختلالات تلفن همراه به صورت ثبت رسمی روزانه داریم، این مشکلات هنوز در حد مجاز است و به ثبت غیر مجاز برابر پروانه نرسیده است.

تقی پور ضمن اشاره به برنامه جدید سرمایه‌گذاری شرکت مخابرات ایران برای ارتقا کیفیت شبکه تلفن همراه گفت: این برنامه جدید بر مبنای بر طرف‌سازی اختلالات تلفن‌همراه طراحی شده است.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما در حوزه فناوری اطلاعات حمایت از بخش‌خصوصی فعال در این حوزه و اختصاص بودجه قابل توجهی به توسعه IT است.

  • ۸۹/۰۳/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">