ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات نماینده مجلس را قانع کرد

| سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۸۹، ۰۲:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

توضیحات وزیر ارتباطات مبنی بر دلایل عدم مصوبه کمیسیون سازمان تنظیم مقررات رادیویی در خصوص تعدیل هزینه اشتراک اینترنت، نماینده سراب را قانع کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر سئوال مجید نصیرپور نماینده سراب از رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص دلایل عدم اجرای مصوبه کمیسیون سازمان تنظیم مقررات رادیویی پیرامون تعدیل هزینه اشتراک اینترنت در دستور کار امروز سه‌شنبه مجلس قرار گرفت.

این سئوال پیش از این در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار داشت که نماینده سراب در این کمیسیون در توضیح سئوال اعلام کرده بود که سازمان تنظیم مقررات رادیویی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوبه‌ای مبنی بر کاهش هزینه اشتراک اینترنت داشته است که شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های مخابرات استانی از اجرای این مصوبه و استرداد 18 میلیارد تومان اضافه دریافت از مشترکین خودداری کرده است.

بعد از بررسی این سئوال در کمیسیون صنایع و قانع نشدن نماینده سئوال‌کننده، این سئوال امروز در صحن علنی مجلس مطرح شد.

نصیرپور در توضیح خود در جلسه علنی امروز مجلس با بیان اینکه باید همه رفتارها و کارهای خود را مطابق قانون انجام دهیم و سلیقه‌ای برخورد کردن خودداری کنیم، گفت: در بررسی‌ها متوجه شدیم که کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در وزارت ارتباطات در سال 86 مصوبه‌ای مبنی بر کاهش هزینه‌های تعرفه‌های مخابراتی که دولت در قبال خدمت به مردم به عهده دارد، از 3 هزار به هزار تومان داشته است ولی متاسفانه شرکت مخابرات این قانون را به شرکت‌های مخابراتی استان‌ها ابلاغ نکرده است.

وی با اشاره به پیامدها و شکایات‌ها در خصوص عدم ابلاغ این مصوبه گفت: دلیل این بی‌قانونی چیست؟ و آیا یک مدیر می‌تواند مصوبه قانونی را اجرا نکند.

نماینده سراب در ادامه خواستار ارائه اقدامات وزارت ارتباطات در این زمینه شد.

نصیرپور در ادامه خاطرنشان کرد: مگر می‌شود به خاطر اعتراض شرکت مخابرات به یک قانون مانع اجرای آن شد.

نماینده سراب با بیان اینکه این مصوبه در تاریخ 17 بهمن سال 88 ابلاغ شده است، یادآور شد: این قانون‌گریزی تا چند وقت اخیر ادامه داشته است.

وی گفت: با توجه به اینکه این موضوع در شرکت مخابرات مرتفع نشده است، در صورت ادامه این راه و عدم ارائه راه حل مناسب برای آن در آینده با مشکلات بزرگتری روبرو خواهیم شد.

این نماینده در ادامه از وزیر ارتباطات خواستار پیگیری‌های لازم و احقاق حق افرادی ذینفع و تذکر به دفاتر مخابراتی در این زمینه شد.

رضا تقی پور وزیر ارتباطات در توضیحات خود در صحن علنی مجلس با اشاره به مابه‌التفاوت هزینه اشتراک اینترنت در سال‌های گذشته، اظهار داشت:‌ شرکت‌های مخابرات استان‌ها در دو مرحله این مبلغ را به شرکت‌های برق عودت دادند.

وی افزود: همچنین مبالغی از طریق فیش‌های تلفن به مشترکین ارجاع داده شد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اواسط سال گذشته مدیریت شرکت‌های مخابراتی استان به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: هر گونه تخلفی در زمینه موضوع و در خصوص حفظ سطح خدمات ارتباطی و تعرفه‌های آنها در چارچوب پروانه پیگیری و با متخلفین برخورد می‌شود.

تقی‌پور گفت: بعد از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این وزارتخانه در خصوص کاهش هزینه‌ اشتراک اینترنت به خاطر اعتراض شرکت مخابرات به این نرخ مصوبه مذکور ابلاغ نشد.

وی همچنین در خصوص دلیل تاخیر اجرای مصوبه خاطرنشان کرد: شرکت‌های ذیربط مدت زمانی را لازم داشتند تا اطلاعات مربوط به مشترکین را جمع‌آوری کنند و مبالغ مذکور به آنها ارجاع داده شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: ما در این فاصله اخطارهایی به مخابرات ایران و شرکت‌های مخابرات استانی دادیم.

نماینده سراب بعد از توضیحات وزیر در صحن علنی اعلام کرد که از پاسخ وزیر قانع شده و دیگر نیازی به رای‌گیری نمایندگان مجلس نیست.

  • ۸۹/۰۱/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">