ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وضعیت سهام مخابرات و پاسخ به دو شایعه

| شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۸۷، ۰۲:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مخابرات ضمن تشریح آخرین وضعیت سهام این شرکت در رابطه با برخی شایعات توضیحاتی ارایه کرد و از برگزاری مجمع سالیانه در نیمه اول آبان ماه خبر داد .

صابر فیضی در گفت و گو با فارس، ضمن تشریح آخرین وضعیت شرکت مخابرات در رابطه با برخی شایعات توضیحاتی ارایه کرد.
*هیچ شرکتی از مخابرات جدا نمی شود

وی درباره این مطلب که در برخی محافل شایعه شده شرکت ارتباطات سیار از گروه مخابرات جدا شده یا خواهد شد اظهار داشت: چنین اتفاقی امکان‌پذیر نیست چرا که ورود شرکت مخابرات به بورس با توجه به تراز تلفیقی آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: جدا شدن هیچ شرکتی از گروه مخابرات امکان پذیر نیست و این موضوع به تصویب هیئت دولت و مصوبه مجلس نیاز دارد.

به گفته فیضی واگذاری گروه مخابرات در قالب 32 شرکت (30 شرکت مخابراتی استانی، شرکت مادر مخابرات و ارتباطات سیار) بر مبنای ابلاغ سیاست‌های اصل 44 و تصریح مقام معظم رهبری صورت گرفته و تفکیک هیچ شرکتی از گروه مخابرات به هیچ وجه مطرح نبوده و در آینده نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.
*مخابرات هیچ شکایتی نداشته

فیضی درباره دیگر شایعه مربوط به شرکت مخابرات مبنی بر اینکه شریک خارجی ایرانسل از مخابرات شکایت کرده توضیح داد: هیچ شکایتی از هیچ شرکتی علیه شرکت مخابرات نشده است.

وی ادامه داد: اگر هم موردی باشد مربوط به قبل از واگذاری مخابرات است که بر اساس تعهدات وزارت اقتصاد، ‌دولت تضمین کرده که هیچ موضوعی متوجه ارزش افزوده و سود سهام شرکت مخابرات و حقوق سهامداران نخواهد بود.
*برگزاری مجمع سالیانه مخابرات در نیمه اول آبان

مدیر عامل شرکت مخابرات در رابطه با زمان برگزاری مجمع سالیانه این شرکت گفت: مجمع سالیانه شرکت مخابراتی استان خراسان شمالی در حالی فردا برگزار می‌شود که تراز نامه تلفیقی گروه مخابرات آماده است و چنانچه تغییرات جزئی در گزارش خراسان شمالی رخ دهد با سازمان حسابرسی هماهنگ شده تا در اولین فرص اظهار نظر شود.

فیضی با بیان اینکه امروز ترازنامه تلفیقی گروه مخابرات به سازمان حسابرسی ارایه خواهد شد تا ظرف دو روز آینده اظهار نظر شود در رابطه با زمان برگزاری مجمع سالیانه به فارس گفت: به احتمال 90 درصد این مجمع در نیمه اول آبان برگزار می‌شود و بر اساس مفاد قانون ، 10 روز قبل از برگزاری این مجمع از طریق روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد و بورس، زمان و مکان مجمع اعلام خواهد شد.
*تقسیم سود حداقل 40 درصدی

وی ادامه داد: بر اساس قانون بودجه باید حداقل 40 درصد از سود 24 تومانی گروه مخابرات (معادل 10 تومان به ازای هر سهم)‌ در مجمع سالیانه تقسیم شود و بر این اساس هیئت مدیره مخابرات این درصد تقسیم سود را پیشنهاد کرده اما ممکن است که با تصویب مجمع درصد تقسیم سود افزایش یابد.
*عرضه بلوکی سهام مخابرات در دستان خصوصی‌سازی

مدیرعامل شرکت 4 هزار و 578 میلیارد تومانی مخابرات در رابطه این سوال فارس که موضوع واگذاری بلوکی سهم مخابرات به کجا انجامید اظهار داشت: احتمال عرضه خرد سهام مخابرات در حالی ضعیف بوده و به نفع دولت نیست که تصمیم‌گیری در رابطه با عرضه بلوکی سهام مخابرات از شورای عالی امنیت به سازمان خصوصی سازی تفویض شده و این سازمان بر اساس زمان و شرایط بازار سهام، اقدام به عرضه بلوکی خواهد کرد.

فیضی در خصوص واگذاری 20 درصد از سهام مخابرات به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا)‌به فارس گفت: هنوز این موضوع به اطلاع ما نرسیده اسا اما این اقدام بر اساس رد دیون دولت صورت می‌گیرد که در این صورت و با واگذاری یک درصد از سهام ، شرکت مخابرات از قوانین دولتی خارج خواهدشد.

وی ادامه داد: در صورتی که 20 درصد از سهام مخابرات به "ساتا" یا تامین اجتماعی واگذار شود ، این نهادها بر اساس مصوبات دولت می‌توانند وکالت فروش سهام را به سازمان خصوصی‌سازی ارایه کنند تا مقدمات واگذاری فراهم شود.
*وضعیت سهام مخابرات از نظر مدیرعامل

مدیرعامل شرکت مخابرات در رابطه با شرایط سهام این شرکت در بورس خاطر نشان کرد: کشف قیمت 150 تومانی هر سهم مخابرات در حالی صورت گرفت که در آن زمان ( 19 مرداد 87) وضعیت سود، مجمع و اطلاعات تکمیلی و ... مشخص نبود اما با توجه به شفاف‌تر شدن وضعیت کنونی مخابرات، قیمت هر سهم مخابرات کمتر از 250 تومان نامعقول است.

فیضی با بیان اینکه بازدهی سهام مخابرات سود خوبی نصیب سهامداران کرد اظهار داشت: سه گروه از سهامداران در مجموع 360 میلیون سهم مخابرات را عرضه کردند که این عرضه‌ها با دو هدف شناسایی سود و پایین آوردن قیمت سهام برای تعیین قیمت پایه در عرضه بلوکی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این گروه‌ها به همراه چند مشتری داخلی و خارجی به دنبال خرید بلوکی سهام مخابرات هستند.

فیضی به سهامداران شرکت مخابرات توصیه کرد از فروش سهام خودداری کرده و منتظر اخبار جدید آن در مجمع باشند.
*برنامه‌های طرح و توسعه مخابرات

وی در رابطه با برنامه‌های طرح و توسعه مخابرات خاطر نشان کرد: درآمد و سود شرکت مخابرات در حالی از مکالمه ثابت است که به هنگام ثبات شبکه‌های مخابرات در دنیا، سرویس‌های ارزش افزوده آغاز می‌شود که این برنامه بیش از 60 درصد درآمدهای اپراتورهای مخابراتی را در دنیا تشکیل می‌دهد.

وی افزود: بر این اساس از سال آینده سرویس‌های ارزش افزوده شرکت مخابرات با هزینه و سرمایه‌گذاری اندک و درآمد مطلوب به تدریج آغاز خواهد شد و طی آن خدماتی مانند GPS ،MMS، ‌ارایه خدمات الکترونیک و... در تلفن‌های ثابت به مشترکین ارایه می‌شود.
*مخابرات بازارگردان خواهد داشت

فیضی در برابر این مطلب که برخی از سهامداران خواهان وجود بازارگردانی برای سهام مخابرات هستند به فارس گفت: چنین برنامه‌ای اندیشیده شده و به محض خروج مخابرات از قوانین دولتی، بازارگردانی از سهام مخابرات شروع می‌شود.

وی ادامه داد: تمام اقدامات لازم برای بازارگردانی سهام مخابرات انجام شده و به محض اینکه 51 درصد از سهام مخابرات واگذار شود این برنامه محقق می‌شود.

فیضی گفت: بهتر است سهامداران به شایعات بی‌اساس توجه نکرده و بر این مبنا اقدام به فروش سهام نکنند.

گفت و گو از علی رضایی زاده

  • ۸۷/۰۷/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">