ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده را‌ه‌اندازی پارک ICT تا پایان سال

| شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰ ق.ظ | ۰ نظر

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ماموریت‌های پژوهشگاه در زمینه آینده‌پژوهی فناوری گفت: در پژوهشگاه دنبال فناوری‌های راهبردی هستیم که بر مبنای آن برای کشور ارزش افزوده بالایی ایجاد شود.

وزارت ارتباطات- محمد خوانساری گفت: فناوری‌هایی همچون داده‌های عظیم و اینترنت چیزها مباحث جدیدی هستند که لازم است برای آنها با توجه به استانداردهای مدیریت فناوری، برنامه‌ریزی مستقل و مناسبی صورت پذیرد که این دسته از برنامه‌ریزی‌ها از سال گذشته آغاز و هم‌اکنون در حال اجراست. نگاه رصد فناوری در این حوزه یک نگاه ملی است.

وی با بیان اینکه ارتباط فناوری‌ها با هم از دیدگاه چتر استراتژیک مهم است، ادامه داد: مهم‌ترین مساله در فناوری‌های نوین نقشه راه بومی‌سازی آن‌ها در کشور است و اینکه بر چه بخشی از آن سرمایه‌گذاری و تمرکز کنیم که درنهایت منجر به ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در راستای اقتصاد مقاومتی شود.

خوانساری گفت: از مهم‌ترین راهبردها استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی در تمام برنامه‌هاست و پژوهشگاه به‌عنوان حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت علاقه‌مند به این امکان است که در هزینه پژوهش محصولات و فناوری‌های راهبردی بخش خصوصی، مشارکت 50 درصدی داشته باشد.

وی این رویکرد را از یک سو موجب مشارکت دانشگاه‌ها در انجام پژوهش‌های تقاضا‌محور بخش خصوصی و از سوی دیگر کمک قابل توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین هزینه‌های سنگین تحقیق و توسعه دانست.

خوانساری درباره برنامه وزارت ارتباطات درخصوص کریدور ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: پارک تخصصی ICT به‌عنوان بخشی از کریدور ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع برنامه اقتصاد مقاومتی وزارت است که در معاونت فناوری و نوآوری وزارت پیگیری می‌شود و با تشکیل شورای راهبری آن، موضوعات اولیه طرح و برنامه زمانی برای اقدامات پایه‌ای تا پایان سال هم مشخص شده است.

وی افزود: در قالب پارک به دنبال ایجاد فضای مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ویژه شرکت‌های در حال رشد سریع هستیم و تا پایان سال هدف‌گذاری استقرار 30 شرکت در این مجموعه انجام شده است که با این کار زمینه تجاری‌سازی محصولات و کمک به بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

خوانساری در‌عین‌حال با بیان دیدگاه‌های متفاوت دولت و بخش خصوصی به فناوری گفت: در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی به منظور آماده‌سازی خود جهت ارایه خدمات در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند که چنانچه هریک نیاز زیرساختی داشته باشند، این پژوهشگاه آمادگی همکاری و سرمایه‌گذاری دارد، همان‌گونه‌که در موضوع اینترنت چیزها در چند مورد مذاکراتی صورت گرفت و تفاهم‌نامه‌هایی نیز امضا شد.

وی افزود: در سایر بخش‌های دولت نیز فعالیت‌هایی در حال انجام است که پژوهشگاه ضمن رصد آن‌ها در صورت نیاز همکاری‌هایی با آنان داشته و خواهد داشت.

خوانساری گفت: فناوری ابری در کشور شکل گرفته و از شش ماه پیش تا‌کنون دیتاسنترهای استان‌های فارس و کرمان مستقیما از رایانش ابری پژوهشگاه به صورت یکپارچه سرویس می‌گیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">