ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات با انتقاد از فعالیت سایت‌های و کانال‌های متعدد تلگرامی در تولید و بازنشر اخبار بدون منبع گفت: دو نهاد، محتواهای فضای مجازی را ساماندهی‌ خواهند کرد.

محمود واعظی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، از برنامه ساماندهی محتوای شبکه‌های مجازی توسط وزارت فرهنگ و شورای عالی فضای مجازی خبر داد.

وزیر ارتباطات گفت: اکنون همه مردم به فضای مجازی دسترسی دارند و این موضوع دارای جنبه‌های خوب و بد است.

وی توضیح داد: از جمله اینکه در گذشته همه خبرها شناسنامه‌ داشت اما امروز سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی متعددی اقدام به انتشار اخبار می‌کنند که این اخبار منبع و شناسنامه ندارد و این از بدی‌های فضای مجازی است.

واعظی گفت: امروز یک نفر مطلبی را با قصد و نیتی برای اولین بار منتشر می‌کند و این مطلب بارها بدون منبع در فضای مجازی بازنشر می‌شود و سپس می‌گویند که این مطلب را همه جا  گفته‌اند و شایعه می‌شود.

وزیر ارتباطات گفت: شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارشاد به این موضوع طبق وظایف خود رسیدگی خواهند کرد.

واعظی گفت: منابعی که اقدام به تولید اخبار می‌کنند و معلوم نیست از کجا مجوز تولید و انتشار اخبار گرفته‌اند ساماندهی خواهند شد.

واعظی همچنین با بیان اینکه همه تلاش خود را برای مصدود شدن کانال‌های مستهجن تلگرام بکار می‌بریم گفت: برای مصدود کردن کانال‌ها چندین روش داریم که تاکنون تعداد زیادی از کانال‌ها نیز مصدود شده‌اند.

وی گفت: علاوه بر این مسئولان تلگرام به دنبال راه‌اندازی ربات‌هایی برای جلوگیری از آپلود فایل‌های مستهجن هستند، علاوه بر این به ایران اعلام کردند که هر کانال مستهجنی که به آنها اعلام کنیم ظرف 6 ساعت مسدود خواهد شد.

 

* تعرفه تلفن ثابت و اینترنت فردا بررسی می شود

واعظی همچنین از بررسی تعرفه تلفن ثابت و اینترنت در جلسه فردای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد.

 

* IP هکر سایت های دولتی اروپایی بود

وزیر ارتباطات همچنین درباره هک اخیر برخی سایت‌های دولتی گفت: از گذشته روش‌های مختلفی برای صیانت در فضای سایبر داریم. در این مورد در بررسی اخیر مشخص شد IP هکر متعلق به منطقه اروپا است و موضوع در دست بررسی قرار دارد.

 

*پاسخ واعظی به علت تاخیر در اجرای ترابردپذیری

واعظی همچنین درباره تاخیر در اجرای طرح ترابردپذیری (تغییر اپراتور موبایل با حفظ شماره)، تاکید کرد: مشکلی در اجرای این طرح وجود ندارد و از 20 روز پیش تست‌ها در حال انجام است و در تازه ترین فرصت طرح اجرا می‌شود.

 

* مشکل شماره‌های غیر فعال در تلفن ثابت و همراه وجود دارد

واعظی همچنین در پاسخ به مشکلات بازپس گیری شماره های موبایل برای مشترکان جدید، گفت: چندی پیش به هر یک از اپراتورهای تلفن همراه 10 میلیون شماره جدید واگذار شد تا کمبود شماره نداشته باشند.

وی گفت: اما مشکل شماره‌های غیر فعال در تلفن ثابت و همراه وجود دارد که علی‌رغم اینکه اپراتورها هزینه‌های بالای برای نگه داری خطوط می‌پردازند، اما تجهیزات بلااستفاده است و مشترکانی که تجهیزات بلااستفاده دارند آنها را برنمی‌‌گردانند.

 

* هیچگاه نگفتم سرور تلگرام به داخل کشور منتقل شود

واعظی در پاسخ به سؤال دیگری درباره وعده انتقال سرور تلگرام به داخل گفت: هیچ گاه درباره انتقال سرور تلگرام به داخل کشور صحبت نکردم، بلکه همیشه اعلام کردم سیاست وزارت ارتباطات اولویت استفاده از شبکه‌های بومی و استفاده صحیح از شبکه‌های خارجی است.

* ساماندهی کلان پیام رسان ها در جلسه عصر امروز شورای عالی فضای مجازی

واعظی همچنین از بررسی موضوع ساماندهی کلان پیام رسان ها در جلسه عصر امروز شورای عالی فضای مجازی خبر داد و گفت: از حدود هشت ماه پیش روی موضوع در شورا کار شده است.

 

*شناسایی صفحات نامناسب اینستاگرام با ربات

واعظی در پاسخ به سؤالی درباره برنامه وزارت ارتباطات برای برخورد با مدلینگ گسترده در اینستاگرام گفت: به طور مشخص وزارت ارتباطات وظیفه مستقیمی برای این موضوع ندارد؛ اما برنامه‌ای در اینستاگرام اجرا شده که صفحات نامناسب با مسدود می‌کند و اخیراً نیز از رباتی استفاده کرده‌ایم که به خودکار صفحات نامناسب را پیدا کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">