ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده واعظی درباره اینترنت روستائیان

| جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه اینترنت در روستاها از خواسته‌های مهم روستاییان است.
به گزارش فارس از رشت، محمود واعظی عصر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: امسال دولت تلاش می‌کند تغییراتی در جامعه ایجاد کند و تمام برنامه‌ها باید در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امسال تلاش می‌کنیم رونق اقتصادی در جامعه ایجاد شود، ادامه داد: اشتغال جوانان از دغدغه های دولت است.
 وی 17 درصد فارغ‌التحصیلان کشور را در حوزه آی‌تی عنوان کرد و گفت: این رقم در گیلان 19 درصد است.
 واعظی گیلان را جزو استان‌هایی دانست که فعالیت‌های جدید فناوری اطلاعات در آن انجام می‌شود و افزود: در برنامه‌ریزی‌های آینده جمعیت گیلان را دوبرابر محاسبه می‌کنیم.
 وی با اشاره به اینکه شبکه دیتای گیلان در دو سال گذشته 6 برابر شده است، خاطرنشان کرد: درباره دسترسی تلفن همراه در گیلان فعالیت خوبی انجام شده و از صددرصد گذشته است.
 این مقام مسؤول با تصریح بر اینکه برای تلفن ثابت تلاش‌های خوبی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت طرح‌های خود در عرصه ارتباطات را به بخش‌خصوصی واگذار کرده و با رقابت شرکت‌های خصوصی برای ارائه خدمات بهتر به مردم موافق هستیم.
 وی با بیان اینکه گیلان در موقعیت جغرافیایی ویژه واقع شده است، یادآور شد: گیلان دارای مردمی فرهیخته و باسواد است و منطقه قفقاز می‌تواند بازار خوبی برای گیلان باشد.
 واعظی با اشاره به اینکه تحریم روسیه در واردات از ترکیه فرصت خوبی برای ایران ایجاد کرده است، متذکر شد: مقرر شده مسؤولان گیلان مشکلات صادراتی استان را بررسی کنند تا پیگیر مسایل باشیم و این فرصت را نباید از دست دهیم.
 به گفته وی، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان برای ارتقای روابط با ایران به‌ویژه گیلان اظهار علاقه‌مندی کرده است.
 وزیر ارتباطات، نقش آی‌سی‌تی در توسعه را خوب دانست و خاطرنشان کرد: دو سال گذشته دولت تلاش بسیاری برای برطرف کردن تحریم‌ها انجام داده است.
وی اضافه کرد: اکنون راه باز شده و شاهد حضور روسا و مقام‌های بلندپایه کشورهای مختلف برای ایجاد رابطه در کشور هستیم.
 واعظی راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت را از پروژه‌های مورد پیگیری توسط رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: تا پایان امسال راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت تکمیل می‌شود.
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به دنبال احداث پروژه راه‌آهن رشت‌ ـ آستارا هستیم و جمهوری آذربایجان 500 میلیون یورو برای آن در نظر گرفته است.
 وی با اشاره به اینکه به دنبال توسعه اینترنت به روستاها هستیم، خاطرنشان کرد: این موضوع از خواسته‌های روستاییان است.
 واعظی تصریح کرد: با درخواست دانشگاه گیلان برای ارتقای ارتباطی و اینترنت موافق هستیم و آمادگی امضای موافقتنامه آن را داریم.
 به گفته وی، سرمایه‌گذاری 409 میلیارد تومانی اقدام خوبی در گیلان است که در مدت یک سال گذشته انجام شده و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">