ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پاسخ شهرداری تهران به رایتل

| يكشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۱، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

رایتل در تازه‌ترین اخبار خود اعلام کرده شهرداری تهران مانع توسعه شبکه است و شهرداری نیز در پاسخ از نصب 18 سایت غیرمجاز توسط رایتل خبر داد اما در شرایط فعلی بهترین راه برای توسعه رایتل تعامل با شهرداری است.

تازه‌ترین اخبار از اپراتور سوم تلفن همراه، حاکی از پاسکاری توپ مقصر در زمین رایتل و شهرداری تهران دارد.

چند روز پیش در ادامه تاخیرهای رایتل مدیران این "اپراتور هوشمند " ، تصمیم به انتشار خبری گرفتند که در آن اعلام شد: سنگ‌اندازی‌های متعدد شهرداری تهران، مانع توسعه شبکه رایتل در این شهر است.

*رایتل: با 7 ماه فعالیت، 138 مجوز نصب سایت از شهرداری گرفته‌ایم

یکی از مدیران این اپراتور گفت: اپراتورهای اول و دوم موبایل بیش از 2 هزار آنتن در تهران نصب کرده‌اند، اما از ابتدا تاکنون کمتر از 130 فقره مجوز توسط شرکت ارتباط مشترک شهر برای رایتل صادر شده و این موضوع به معنی آن است که شهرداری در عمل امکان ورود اپراتور جدید به تهران را نمی‌دهد.

رایتل در این خبر تصریح کرده بود: عرضه آزمایشی سیم‌کارت‌های رایتل، همزمان با دهه فجر سال گذشته در سراسر کشور از جمله تهران آغاز شده است.
*شهرداری: رایتل 18 سایت غیر مجاز نصب کرده است

اما این گفته مدیران رایتل، خیلی زود واکنش شهرداری تهران را در پی داشت.

شرکت ارتباط مشترک شهر به عنوان نماینده تام‌الاختیار شهرداری تهران، در پاسخ به انتقاد رایتل، گفت: این شرکت مجری مصوبه ساماندهی آنتن‌ها، دکل‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی شهر تهران است و وظیفه پاسداری از حقوق شهروندان تهرانی را در زمینه نظارت بر عملکرد اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های خدمات اینترنتی برعهده دارد و بی شک تحت تاثیر فشارهای اعمال شده ذره‌ای از تکالیف خود که همانا پاسداشت سلامت همشهریان، نگهداشت سیما و منظر شهری و جلوگیری از توسعه بی ضابطه و خارج از قانون است،‌ کوتاه نخواهد آمد.

این شرکت اعلام کرد: شرکت ارتباط مشترک شهر از سال 1389 تمام تقاضاهای شرکت تامین تله‌کام را برابر ضوابط مصوب شورای اسلامی شهر و با هماهنگی رگولاتوری مورد بررسی قرار داده و تاکنون تنها 10 درصد از تقاضاهای رایتل در کمیسیون فنی شرکت رد شده است.

این در حالی است که شرکت مذکور اقدام به نصب 18 سایت غیرمجاز کرده و به همین دلیل برای جمع آوری سریع سایت‌های غیر مجاز اخطار دریافت کرده است.

در نهایت نیز شرکت ارتباط مشترک شهر، به تمام شهروندان تهرانی اطمینان خاطر داد که: به رغم تمام فشارها در انجام رسالت خود و حفظ حقوق شهروندان، گامی به عقب برنخواهد داشت.

*با عزم راسخ شهرداری و تجربه بد "شیرینگ"، تنها راه رایتل تعامل است

در این پاسکاری علت تاخیرهای رایتل، مقصر هر چه باشد، نشان از ادامه داستان‌تکراری تاخیرهای رایتل دارد.

رایتل اذعان دارد که از بهمن ماه سال گذشته سرویس‌دهی را آغاز کرده و طبیعی است که تعداد سایت‌های نصب شده توسط یک اپراتور 7 ماهه، نمی تواند با اپراتور 18 ساله همراه اول و 6 ساله ایرانسل، برابر باشد.

به گزارش فارس، از سوی دیگر نیز رایتل زمانی به این بازار وارد شد که دو اپراتور اول و دوم تلفن همراه سال‌ها با خیال آسوده و به دور از نگرانی‌های سلامت همشهریان و حفظ منظر شهری شبکه خود را توسعه داده بودند و تازه چند سال پیش بود که مسئولان به فکر جلوگیری از توسعه بی ضابطه آنتن‌ها و دکل‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی شهر افتادند.

از آن زمان به بعد توسعه شبکه برای دو اپراتور قدیمی تر بازار نیز سخت شد و حالا این سختی گریبان رایتل نوپا را نیز گرفته است.

همچنین تجربه دو اپراتور قدیمی‌تر در سایت شیرینگ نشان داد که با توجه به خلق و خوی اپراتورها، این طرح، نمی‌تواند برای یک اپراتور راه‌حل باشد و همچنین نیز برای رایتل.

علاوه بر تجربه ناموفق سایت شیرینگ، در شرایطی که شهرداری اطمینان خاطر می‌دهد: به رغم تمام فشارها در انجام رسالت خود عقب نشینی نخواهد کرد، به نظر می رسد بهترین راه برای اپراتور خردمند برای توسعه و پیشرفت شبکه، همان تعامل و حل مشکل با شهرداری است.

  • ۹۱/۰۶/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">