ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همراه اول به عنوان غول ارتباطی ایران و با داشتن بیشترین میزان مشترک در کشور، به طور طبیعی با حجم بالایی از تماس‌ها، مراجعات و درخواست‌های حضوری و غیرحضوری در سراسر کشور مواجه است، کما اینکه آمار ارایه شده از سوی مراکز تماس این اپراتور نشان می‌دهد که سال گذشته به طور متوسط ماهانه به حدود 25 میلیون تماس و مراجعه به اشکال مختلف، پاسخ داده شده است.
به گزارش آی‌تی آنالیز مدیریت این حجم عظیم از میزان تماس‌ها از سوی اپراتوری با بالاترین تنوع مشتریان از نظر جغرافیایی، فرهنگی، اقتصادی و ...، مستلزم آن است که این اپراتور در واقع کامل‌ترین روش‌های پاسخگوی به مشترکان خود را در کشور در پیش بگیرد. از پاسخگویی به مراجعات حضوری گرفته تا انواعی متنوع از روش‌های غیرحضوری و مورد خواست مشترکان.
به همین جهت می‌توان گفت مرکز تماس شرکت ارتباطات سیار ایران، به نوعی جامع‌ترین و پیشرفته‌ترین مرکز تماس در کشور به شمار می‌رود که تجربیات و دستاوردهای آن می‌تواند در حکم یک دانشگاه و مرکز آموزشی در اختیار سایر شرکت‌ها و مراکز دولتی و خصوصی بزرگ، قرار گیرد.
اما بزرگترین اپراتور ارتباطی کشور در حال حاضر از طریق «7 مرکز تماس» در کشور، پاسخگوی ده‌ها میلیون مشترک است. نظر به تنوع روش‌های ارایه شده از سوی مرکز تماس همراه اول به مشترکانش، باید نگاهی تفکیکی به آمار و روش‌های پاسخگویی آن داشت.
-    تماس‌های ورودی: در سال 1400 همراه اول به طور متوسط در هر ماه به بالغ بر 12 میلیون 400 هزار تماس پاسخ داده است.
-    پاسخگویی کارشناس: در همین سال متوسط ماهانه پاسخگویی کارشناسان مرکز تماس همراه اول، بیش از 2 میلیون و 780 هزار تماس بوده است.
-    تلفن گویا (IVR): بر اساس آمار، متوسط پاسخگویی از طریق تلفن گویا، بیش از 9 میلیون و 630 هزار تماس بوده است.
-    گفت‌وگوی اینترنتی (Chat): مرکز تماس همراه‌ اول همچنین در سال قبل به طور متوسط ماهانه به بیش از 12 هزار تماس از طریق گفت‌وگوی اینترنتی (Chat) به مشترکانی که مایل به دریافت پاسخ از این طریق بودند، پاسخگو بوده است.
-    تماس با مشتری (Call back): سال قبل در مرکز تماس همراه اول ماهانه بیش از 9 هزار تماس از طریق مرکز تماس به سمت مشترکان انجام شده است.
-    پاسخ پیامکی (SMS Chat): نکته قابل توجه در انواع روش‌های پاسخگویی مرکز تماس همراه اول اینکه، سال قبل به طور متوسط به بیش از 141هزار گفت‌وگوی پیامکی نیز پاسخ داده شده است.
-    پاسخ رایانامه‌ای (Email): بد نیست بدانید در سال 1400 کارکنان مرکز تماس اپراتور اول کشور، ماهانه به بیش از 5هزار مشترک از طریق ایمیل پاسخگو بوده‌اند.
-    شبکه‌های اجتماعی: و در نهایت اینکه بزرگترین اپراتور کشور، در بخش تماس‌های غیرحضوری، ظاهرا در پاسخ به سوالات و ابهامات مشترکان خود در شبکه‌های اجتماعی نیز توجه ویژه‌ای داشته است. به نحوی که کارشناسان مرکز تماس همراه اول در سال قبل به طور متوسط ماهانه به 176هزار نظر و سوال در شبکه‌های اجتماعی فعال در کشور نیز پاسخ داده است.
-    در بخش خدمات حضوری مرکز تماس همراه اول نیز به طور متوسط ماهانه به 850هزار مشترک، خدمات فعال‌سازی و به یک میلیون 640هزار ارباب رجوع نیز به طور متوسط در ماه، انواع خدمات پس از فروش ارایه شده است.


به این ترتیب می‌توان گفت، همراه اول با در اختیار داشتن بزرگترین مجموعه مراکز تماس کشور، بیشترین و متنوع‌ترین روش پاسخگویی به مشترکان را به نام خود ثبت کرده است که از این جهت، دستاوردی بزرگ و ارزشمند در ارایه خدمات عظیم ملی به مشترکان، محسوب می‌شود.

  • ۰۱/۰۴/۲۵

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">