ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

«پامفا» هم آمد

| شنبه, ۱۹ دی ۱۳۸۸، ۰۱:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش ملی آینده‌نگاری فناوری ایران 1404 از وجود طرحی ملی به نام «پامفا» خبر داده است. پامفا که گویا مخفف طرح ملی «پایلوت آینده‌نگاری مناسب‌ترین فناوری‌های ایران 1404» است گویی آمده است تا به پرسش‌هایی مبنی بر حجم، ظرفیت و منابع فناوری‌های به کار گرفته شده در کشور پاسخ دهد.

وزیر ارتباطات که برای نخستین بار پامفا را معرفی می‌کرد، بدون ذکر نام طرح‌های مطرح کشور در حوزه فناوری اطلاعات همچون طرح تکفا و نظام جامع فناوری اطلاعات، به وجود نواقصی در طرح پامفا و سایر طرح‌های حاضر اشاره کرد که به بازبینی نیاز دارد.

خبر مربوط به نشست‌های غیر خبری و غیر رسمی متعدد وزیر ارتباطات با گروه متنوعی از کارشناسان از روزهای نخستین صدارت این وزارتخانه مطرح بود. اما تاکنون جزییاتی از اهداف نشست‌های مذکور منتشر نشده بود که گویا اظهارات اخیر وزیر ارتباطات اشاره به رفع و شناسایی نواقص طرح پامفا و سایر طرح‌های موجود در حوزه فناوری اطلاعات دارد.

اگرچه جزییاتی از طرح پامفا در دست نیست و از این رو مجالی برای اظهارنظر در این خصوص نیز فراهم نیست. اما از لابه‌لای سخنان وزیر ارتباطات گذشته از مواردی همچون علم، دانش، پژوهش، فناوری، محصول و بازار در طرح مذکور، این گونه بر می‌آید که پامفا اهداف کلانی همچون صادرات فناوری از کشور را نیز مدنظر دارد.

چرا که وی همچنین گفته» امکانات و منابع به ما اجازه می‌دهد که در سال 1404 بتوانیم صادر‌کننده عمده در حوزه فناوری اطلاعات باشیم، درست است که نیروی کار در ایران ارزان نیست ولی با انتخاب فناوری‌های مناسب قطعا به این هدف خواهیم رسید.»

به هر تقدیر از سخنان وزیر ارتباطات این گونه برمی‌آید که قرار است پامفا به عنوان طرح راهبردی برای توسعه فناوری در عرصه‌های مختلف کشور در نظر گرفته شود.

بنابراین انتظار رفته و می‌رود که جناب وزیر، معاونان ایشان یا سایر دست‌اندرکاران «پامفا» در رابطه با این طرح بیش‌تر با رسانه‌ها سخن بگویند تا زمینه نقد و بررسی جوانب آن فراهم شود.
منبع : فناوران

  • ۸۸/۱۰/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">