ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران گفت: با تلاش و تعاملی که با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داشته‌ایم، پروانه‌ی شرکت مخابرات ایران مراحل نهایی خود را می‌گذارند و امیدواریم پیش از آن که وارد فرایند خصوصی سازی شویم پروانه‌ی این شرکت صادر و رسمیت پیدا کند؛ در این پروانه‌ مبلغ حق لیسانس و پرداخت‌ها بابت استفاده از فضای فرکانسی و شماره‌گیری پیش‌بینی شده است.

وفا غفاریان در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ی دریافت پروانه‌ی اپراتور اول تلفن توسط شرکت مخابرات ایران که در این صورت شرکت ارتباطات سیار که تاکنون اپراتور اول تلفن همراه بوده، به عنوان زیرمجموعه آن فعالیت خواهد کرد و پرداخت حق لیسانس توسط این اپراتور اظهار کرد: شرکت‌های دولتی باید پروانه‌ فعالیت دریافت کنند تا به نوعی مکلف باشند حقوقی که دولت در خصوص اجازه بهره‌برداری از باند فرکانسی، فضای شماره‌گیری یا نامبرینگ و بازار کشور به آن‌ها می‌دهد را پرداخت کنند تمام این مسائل در پروانه‌ی مشخص می‌شود.

او افزود: در مورد خدمات غیر اقتصادی مخابرات باید بگویم که این امر برای گذشته بوده است و با توجه به این که در سال‌های گذشته مخابرات پرداختی بابت حق لیسانس نداشته است این هزینه را در توسعه مناطق غیراقتصادی که سوددهی نداشته،‌ مانند روستاها و شهرهای کوچک صرف کرده است.

وی ادامه داد: بر این اساس از سال آینده تعامل شرکت مخابرات ایران، با دولت شفاف خواهد شد یعنی این شرکت حق لیسانس و استفاده از فضای فرکانسی و نامبرینگ را می‌پردازد اما سرمایه‌گذاری در مناطق غیراقتصادی را دولت باید حمایت و یارانه به مخابرات پرداخت کند.

او درباره‌ی مبلغ حق لیسانس خاطر نشان کرد: مبلغ حق لیسانس هنوز قطعی نشده که در حال حاضر اعلام کنیم، اما آنچه مشخص است بسیار کمتر از مبالغی است که شایعه شده است.

  • ۸۶/۰۴/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">