ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بحث آیین‌نامه‌ی صدور پروانه‌ی بهره‌برداری تولیدات در حوزه‌ی فناوری اطلاعات که مدتی متوقف بود، در حال بررسی است و به‌زودی به جریان خواهد افتاد.
سهیل مظلوم - نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی - در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب، اظهار داشت: براساس آیین‌نامه‌ی صدور پروانه‌ی بهره‌برداری تولیدات حوزه‌ی فناوری اطلاعات به شرکت‌های فعال در این حوزه در بخش‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار و شبکه که شرایط لازم را داشته باشند، پروانه‌ی بهره‌برداری ارایه می‌شود.
وی افزود: این آیین‌نامه بعد از به اتمام رسیدن مدت اعتبار خود و به دلیل تغییرات مدیریتی و نبود سرپرست بخش مربوطه در وزارت صنایع، مدتی متوقف بوده است.
وی گفت: با استقرار مسوولان جدید در وزارت‌خانه‌ی مربوطه، آیین‌نامه‌ی مذکور بعد از ایجاد تغییرات مورد نیاز دوباره‌ کار خود را آغاز خواهد کرد.
مظلوم در اسفندماه سال 83 اعلام کرده بود که شرکت‌های فناوری اطلاعات در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند درخواست پروانه‌ی بهره‌برداری تولید فناوری اطلاعات کنند و پس از دریافت آن از یکسری معافیت‌ها از جمله معافیت مالیاتی بهره‌مند شوند.
به گفته‌ی او شرکت‌ها، به طور سنتی از وزارت صنایع پروانه‌ی تولید را دریافت می‌کردند، در سال 81 وزارت صنایع پروانه‌ی تولید نرم‌افزار را صادر کرد و در آن مقطع شرکت‌ها می‌توانستند این پروانه را دریافت کنند؛ اما در اصلاحیه‌ای که در قانون نوسازی صنایع ایران به وجود آمد، دارندگان پروانه‌ی تولید فناوری اطلاعات هم مشمول یکسری معافیت‌ها از جمله معافیت مالیاتی شدند و لازم بود وزارت صنایع، پروانه‌ی تولیدی که در زمینه‌های کامپیوتری از جمله سخت‌افزار بود را در قالب پروانه تولید فناوری اطلاعات تهیه کند.
او همچنین خاطرنشان کرده بود که پیشنهادی با همکاری شورای عالی انفورماتیک و انجمن شرکت‌های انفورماتیکی و اداره‌ی صنایع فلزی و الکتریکی وزارت صنایع، تهیه شده که این پیشنهاد طی یک پروسه‌ی کاری به تایید وزیر صنایع و معادن رسید و با ابلاغ آن در حال حاضر لازم‌الاجراست؛ براساس بخش‌نامه‌ی ابلاغ شده، پروانه‌ی تولید فناوری اطلاعات به سه گرایش سخت‌افزار، نرم‌افزار و سیستم تقسیم شد.

  • ۸۵/۰۴/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">