ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پروژه جدید گوگل برای آنلاین کردن مغز

| سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر
ری کورزویل، نویسنده و مخترع و مدیر پروژه‌های بلندپروازانه گوگل به تازگی نظریه‌ آینده‌گرایانه‌‌ای مطرح کرده و معتقد است که مغز انسان در آینده با ایمپلنت‌های بسیار ریز روباتیک تقویت خواهد شد. این ایمپلنت‌ها مغز انسان را به شبکه‌های کامپیوتری مبتنی بر فناوری ابری وصل خواهند کرد و به او قابلیت‌های خداگونه خواهند داد.
 ری کورزویل یکی از دانشمندان بزرگی است که نظریات آینده‌گرایانه‌ای درباره فناوری و انسان آینده مطرح می‌کند و هم‌اکنون نیز در پروژه «یادگیری ماشینی» گوگل کار می‌کند. وی به تازگی نظریه‌هایی را مطرح کرده که براساس آن فناوری‌هایی چون «یادگیری ماشینی» می‌تواند تکامل بعدی انسان‌ها را رقم بزنند. کورزویل معتقد است که تا دهه 2030، انسان‌ها از قابلیت‌های نانوروبات‌ها در نوقشر یا نئوکورتکس مغزشان - بخشی از قشر مغز که در همه پستانداران، در عملکرد حواس، تولید دستورهای حرکتی، تصمیم‌گیری مکانی، خودآگاهی و زبان نقش دارد- استفاده خواهند کرد و از طریق این روبات‌های بسیار ریز مستقیما به اینترنت وصل می‌شوند.
این نانوروبات‌ها به انسان امکان خواهند داد که ایمیل و عکس را مستقیما به مغز افراد دیگر بفرستد و حتی می‌توانند از تفکرات و خاطرات انسان بک‌آپ یا فایل پشتیبانی بگیرند. به گفته کورزویل، این نانوروبات‌ها که در بدن انسان کاشته خواهند شد، قابلیت‌ها و گنجایش احساسات و خلاقیت را نیز در انسان افزایش می‌دهند.
کورزویل می‌گوید که این ابزارها، با کمک اطلاعاتی که در فضای ابری ذخیره شده‌اند و ترکیب آن با قدرت هوش مصنوعی، مغز ما را به چیزی فراتر از مغز یک انسان و در واقع به مغزی خداگونه تبدیل خواهد کرد.
به گزارش آنا وی می‌افزاید: در دنیای ما زیبایی، عشق، خلاقیت و هوش جزو موارد لذت‌بخش است و تمامی این حس‌ها از بخش نوقشر مغز ما بیرون می‌آیند. به همین دلیل هم انسان سعی در گسترش قابلیت‌های این بخش از مغز خود را دارد تا بتواند خود را به موجودی فراتر از یک انسان تبدیل کند. همچنین انسان در حال افزایش سطوح انتزاعی بیشتر و ایجاد بیانی پرمعناتر و عمیق‌تر است و به همین دلیل به سمت بیانی موسیقایی‌تر، شوخ‌طبع‌تر و جذاب‌تر و بروز احساسات و دوست داشتن بهتر پیش می‌رود. به همین دلیل می‌توان در آینده با ذخیره هوش چندین انسان در فضای ابری، از قدرت مغزی بیشتری استفاده کرد.
  • ۹۴/۰۷/۱۴

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">