ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پروژه مستند سازی امتیاز اپراتور دوم به منظور کاهش هزینه های آزمون و خطای مجدد و حفظ و در دسترس قراردادن تجارب عینی انجام شد.

به گزارش نشریه برنامه، مستند سازی پروژه واگذاری امتیاز اپراتور دوم با هدف حفظ و در دسترس قراردادن تجارب عینی ، ایجاد بستر مناسب برای نقد وبررسی صاحب نظران، تحلیلگران و برنامه ریزان، مدیریت دانش ملی از طریق مستندسازی اطلاعات ، انتقال تجارب مدیران قبلی به مدیران جدید و کاهش هزینه های آزمون و خطای مجدد مدیران و متخصصان در پروژه های مشابه انجام شده است.

براساس این گزارش ، درشرایط کنونی مستند سازی پروژه های کلان ملی در کشوربا موانع و چالش های زیادی همانند پراکندگی اسناد در سازمان های مختلف، وجود دیدگاه های مختلف، محدودیت های قانونی در دسترسی به اسناد و عدم رعایت اصول و ضوابط مستند سازی وجود دارد.

پروژه واگذاری امتیاز اپراتور دوم تلفن همراه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه آزاد سازی در کشور، مستند سازی شد و هدف از این کار جمع آوری و نگهداری اطلاعات و تجارب پروژه اپراتوردوم، انتقال تجارب اپراتوردوم به مدیران حوزه فناوری ارتباطاعات و اطلاعات، تهیه منبع جامع اطلاعات برای برنامه ریزان و سایر مراجع مرتبط و قراردادن اطلاعات پروژه اپراتوردوم در دسترس محققان برای توسعه مبانی نظری سیاست ها محسوب می شود.

مستند سازی پروژه اپراتور دوم تلفن همراه در سه فاز صورت گرفت که فاز اول آن شامل جمع آوری اسناد و اطلاعات مرتبط با پروژه ، فاز دوم دسته بندی و تفکیک اطلاعات براساس فرایندهای اجرایی و فاز سوم نیز شامل آرشیوی حاوی تمام مستندات با ارزش است.

با اجرای این طرح اکثر مستندات با ارش پروژه اپراتوردوم تلفن همراه در سازمان ها و نهادهای مختلف کشور با حدود 12 هزارصفحه جمع آوری و پس از مطالعه و استخراج فرایندها و رویدادهای آن در قالب یک آرشیو الکترونیکی به صورت منسجم و قابل ارزیابی تدوین شده است.

  • ۸۶/۰۴/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">