ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پست بانک هم به شرکت های IT تسهیلات جدید می دهد

| چهارشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۸۴، ۰۳:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت‌های فعال در زمینه ‪ IT‬و ‪ ICT‬می‌توانند از تسهیلات اعطایی پست بانک تا سقف ‪ ۱۰‬میلیارد ریال با سود ‪ ۱۰‬درصد بهره‌مند شوند.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل پست بانک "خسرو فرحی" مدیر کل اعتبارات و سرمایه‌گذاری ضمن بیان این مطلب افزود : برای اعطای تسهیلات به گروههای فعال در این زمینه، متقاضیان در قالب ‪ ۱۰‬گروه قرار می‌گیرند که می‌توانند با توجه به زمینه کاری از ‪ ۱۰۰‬میلیون تا سقف ‪ ۱۰‬میلیارد ریال وام دریافت کنند.

وی در مورد تقسیم‌بندی‌این گروههااظهارداشت:گروه‌اول و دوم شامل تولید کنندگان و پیمانکاران داخلی طرحهای مخابراتی طرف قرارداد باشرکت‌های مخابرات ایران و استانها ، زیرساخت ، دیتا و سیار است.

فرحی ادامه داد: این گروه با تایید شرکت‌های یاد شده می‌توانند ‪۲۵‬ درصد قرارداد با بازپرداخت دو ساله و سود ‪ ۱۰‬درصد تا مبلغ ‪ ۱۰‬میلیارد ریال وام دریافت کنند.

به گفته وی گروه سوم شامل شرکت‌هایی است که یک نمونه تجهیزات ویا دستگاههایی در زمینه ‪ ICT‬که توسط مرکز تحقیقات مخابرات ایران تایید شده باشد برای استفاده در شبکه مخابراتی و یااستفاده‌کنندگان نهایی که درحال تولید دارند تا سقف یک میلیارد ریال و با بازپرداخت حداکثر دو سال و سود ‪ ۱۰‬درصد می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

فرحی در مورد گروه چهارم و پنجم اولویت‌های پرداخت وام اظهار داشت:

به موسسات آموزشی غیرانتفایی دارای مجوز از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برای رشته‌های ‪ ICT‬در سطوح مهارتی و دانشگاهی حداکثر تا مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات تعلق می‌گیرد.

وی افزود:موسسات آزاد، فنی و حرفه‌ای و کارودانش برای گسترش مهارت‌های ‪ ICT‬در بخش خصوصی حداکثر مبلغ ‪ ۵۰۰‬میلیون ریال با حداکثر بازپرداخت سه ساله و کامزد ‪ ۱۰‬درصد مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند که تشخیص محتوای دوره‌ها و مجوزهای این دو گروه با معاونت آموزشی، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

فرحی افزود:شرکت‌هایی که در زمینه گسترش فعالیت‌های ‪ IT‬در کشور با تولید نرم افزار، تحقیقات، بانک‌های اطلاعاتی،تولید اطلاعات برای شبکه‌های اطلاع رسانی و فعالیت‌هایی که به توسعه خط ، زبان فارسی و فرهنگ ایرانی و اسلامی در اینترنت کمک کنند با تایید مجوز و شرایط توسط معاونت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات تا مبلغ ‪ ۵۰۰‬میلیون ریال بازپرداخت حداکثر ‪ ۲۴‬ماه و کارمزد ‪ ۱۰‬درصد از این وام بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآورشد:شرکت‌هایی که در ایجاد و توسعه مرکز ‪ IDC‬و ‪ ISP‬دارای مجوز بخصوص در مناطق محروم کشور و دفاتر خدمات ارتباطی در مناطق محروم تا سقف ‪ ۲۰۰‬میلیون ریال و حداکثر با بازپرداخت ‪ ۳۰‬ماهه و باسود ‪ ۱۰‬درصدمی‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

فرحی گفت:گروههایی که در کار گسترش فرهنگ ‪ ICT‬با چاپ کتاب ، جزوه ، سی دی ، میکروفیلم هستند به تشخیص و تایید معاونت آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانند تا مبلغ ‪ ۱۰۰‬میلیون ریال و باز پرداخت ‪ ۱۸‬ماه و سود ‪ ۱۰‬درصد از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود:صدور نرم افزار و سخت‌افزار و هر گونه قراردادی که منجر به صدور تجهیزات، خدمات فنی و مهندسی در زمینه ‪ ICT‬به کشورهای خارجی شود از تسهیلات یک میلیارد ریال با بازپرداخت ‪ ۱۸‬ماهه و کارمزد ‪ ۱۲‬درصدی برخوردار شوند.

فرحی ادامه داد:مجوزها و شرایط این گروه باید توسط معاونت آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل این وزارتخانه مورد تایید باشد و شرکت‌هایی که بر اساس ماده ‪۱۲۴‬قانون برنامه سوم توسعه مجوزهای لازم در زمینه ایجاد شبکه ها و مراکز پستی و مخابراتی فعالیت دارند تا مبلغ ‪ ۱۰‬میلیاردریال و مدت زمان بازپرداخت سه سال با سود و کارمزد ‪ ۱۵‬درصد می‌توانند از تسهیلات اعطایی استفاده کنند.

وی اظهار داشت:مجوز این شرکتها باید توسط معاون وزیر، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیرعامل شرکت‌های مخابراتی ذیربط مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته فرحی،تمامی شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند باید مجوز ثبت سازمان یا وزارتخانه مربوطه را داشته باشند.

وی تصریح کرد: پست بانک ، طبق برنامه موظف است در سالهای ‪ ۸۳ ،۸۲‬و ‪۸۴‬ ، ‪ ۴۰۰‬میلیارد ریال برای هر سال تسهیلات دراین بخش‌ها پرداخت کند که‌از ابتدای سال تاکنون حدود ‪ ۵۰۰‬شرکت مشمول دریافت این تسهیلات شده‌اند که ‪۲۰۰‬ شرکت مبلغی بالغ بر ‪ ۹۰‬میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

فرحی خاطرنشان کرد:شرکت‌هایی که تاکنون برای استفاده از تسهیلات اعطایی اقدام نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت ‪ WWW.IRANICT.ORG‬مرکز تحقیقات مخابرات ایران ثبت نام کنند.

به گفته وی ،مدت انتظار برای دریافت تسهیلات پس از ثبت نام و اخذ مدارک حداکثر ‪ ۱۵‬روز بوده و دریافت‌کنندگان این تسهیلات دو ماه پس از اخذ وام می‌توانند برای بازپرداخت اقدام کنند و همه این تسهیلات از دوره تنفس دو ماهه برخوردار است .

  • ۸۴/۰۴/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">