ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پلیس فتا: مراقب هرزنامه‌ها باشید

| شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۰، ۰۳:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

پلیس فتا با صدور اطلاعیه ای در مورد افزایش هرزنامه ها و سرقت اینترنتی از این طریق هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با صدور اطلاعیه ای در مورد اهمیت توجه به هرزنامه ها اعلام کرد: پدیده هرزنامه نویسی یا ارسال پیام‌های ناخواسته به تعداد زیادی از آدرس‌های پست الکترونیک ، بیش از همیشه گسترش یافته است و همزمان با این گسترش کاربران دلسردتر و مجرمان فضای مجازی بیشتر جذب آن می شوند. امروزه ایمیل ناخواسته تنها دیگر یک اختلال شبکه یا مزاحمت اینترنتی نیست ، بلکه به کمک این صنعت روش های مختلفی را با هدف فریب و کلاهبرداری از کاربران اینترنت امتحان می کنند.

در این اطلاعیه آمده است: هرزنامه نویسان بیش از همیشه فعال شده اند و برای فریب کاربران اینترنت از روش های روانشناسانه جهت دستیابی به اطلاعات شخصی ، اطلاعات مربوط به هویت و حتی حساب های بانکی کاربران استفاده می کنند.بسیاری از پیام های هرزنامه های دریافت شده ، ایمیل های فیشینگ هستند.

ایمیل های فیشینگ نامه های الکترونیکی هستند که در آنها سایت‌های جعلی را بعنوان سایت‌های معتبر معرفی کرده و از این طریق سعی در سرقت اطلاعات شخصی همچون نام کاربری رمز عبور و جزئیات حساب جاری کاربران را دارند.ایمیل های دیگری که بعنوان هرزنامه دریافت می شوند محتوی ویروس‌ها و بسیاری دیگر از تهدیداتی هستند که برنامه های مخرب مخفی را روی رایانه نصب کرده و کاربران را بسوی وب سایت های خطرناک هدایت می کنند.

در این راستا پلیس فضای سایبر بهترین راهکار برای مقابله با اینگونه جرایم را اطلاع رسانی و آگاه سازی و افزایش سطح اطلاعات کاربران حوزه وب میداند و به این منظور از کاربران این حوزه می خواهد تا سطح دانش خود را افزایش داده و با پیگیری مطالب آموزشی از طریق پلیس فتا مانع از بروز چنین آسیب هایی شوند.

  • ۹۰/۱۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">