ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پنج درصداحکام برنامه پنجم مربوط به IT است

| دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۸۸، ۰۵:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برآوردها نشان می دهد حدود پنج درصد احکام برنامه پنجم توسعه مربوط به فناوری اطلاعات است.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،"عبدالمجید ریاضی" افزود: حجم احکام مربوط به فناوری اطلاعات در برنامه پنجم توسعه نسبت به برنامه های قبلی بی نظیر است.

وی اظهار داشت: پس از موافقت شورای عالی تدوین برنامه پنجم با تشکیل کارگروه تخصصی فناوری اطلاعات بصورت مستقل، مسوولیت این کارگروه برعهده وزارت ارتباطات قرار داده شد.

معاون فناوری اطلاعات گفت: اعضای این کارگروه تخصصی را کارشناسانی از تمام دستگاه های اجرایی، قوه قضائیه و مجلس تشکیل می دادند.

ریاضی خاطرنشان کرد: برنامه پنجم توسعه کشور در حوزه فناوری اطلاعات با تشکیل نزدیک به 40 جلسه کارشناسی این کارگروه تخصصی، تهیه و تدوین شد که به تصویب دولت رسید.

معاون فناوری اطلاعات در خصوص احکام تدوین شده در این برنامه، گفت: این احکام ناظر بر فرهنگ ایرانی، اسلامی در محیط مجازی، دولت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، کسب و کار الکترونیکی و اطلاعات مکان محور است.

وی افزود: امنیت فضای مجازی و بسیاری از کاربردهای دیگر مورد نیاز کشور در برنامه پنجم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

ریاضی تصریح کرد: پس از تدوین احکام، جلسات مستمر و مداومی با کارشناسان دستگاه های اجرایی برگزار و برنامه اجرایی دستگاه ها در طول برنامه پنجم نیز تهیه و تدوین شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم این برنامه اجرایی به تصویب مراجع ذیربط برسد و اعتبارات لازم به منظور اجرای آن ها تأمین گردد تا براساس برنامه پیش بینی شده، عملیاتی شود.

معاون فناوری اطلاعات اظهار داشت: برنامه IT کشور، یک برنامه جامعی است که همه ابعاد توسعه در آن دیده شده و دستگاه های متولی نیز در آن مشخص شده است که از این نظر نیز می توان این برنامه را در نوع خود، بی نظیر دانست.

  • ۸۸/۱۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">