ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پنج دروغ بزرگ پول درآوردن آنلاین

| شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

عباس زندباف - پول حسابی درآوردن بدون بیرون رفتن از خانه و لباس رسمی پوشیدن و داشتن رییس رویای بسیاری از ما است. برخی هم معتقدند در فضای مجازی نمی‌توان پول درست و حسابی درآورد.
واقعیت این است که درباره اینترنت بدفهمی‌ها و اطلاعات نادرست زیادی وجود دارد؛ بنابراین بد نیست پنبه‌ بسیاری از افسانه‌پردازی‌ها را بزنیم، واقعیت با خواب و خیال تفاوت زیادی دارد.

 

1.وقتتان را تلف نکنید، همه‌چیز دروغ است
بسیاری از بدبینان معتقدند پول‌ درآوردن در اینترنت ممکن نیست مگر با خالی کردن جیب دیگران، چه با فروختن کتاب‌های بی‌خاصیت باشد و چه با فروختن دوره‌های آموزشی بی‌خاصیت. راستش را بخواهید در مورد کار اینترنتی در خانه دروغ‌پردازی‌های زیادی کرده‌اند و نباید فریب خورد. چنین درو‌غ‌هایی عموما نشانه‌هایی هم دارند: گرفتن پول قبل از آغاز کار، کار کشیدن برای راستی‌آزمایی قابلیت کاری و پرداخت مزد از طرق خدمات نامتعارف.
همچنین بیشتر شغل‌های قانونی ارایه‌شده در اینترنت هم بیگاری هستند. برای مثال، وبگاه‌هایی که مقاله سفارش می‌دهند تا در پایگاه‌های محتواسازی درج کنند پول چندانی بابت هر مقاله نمی‌دهند و آدم دنبال خبرنگاری آزاد برود، درآمد بیشتری دارد.
اما اگر بدانیم به سراغ چه جاهایی برویم و از چه چیزهایی پرهیز کنیم، اشتغال برخط با درآمد آبرومندانه هم وجود دارد. در واقع باید انبوه پیشنهادهای کار را بررسی کرد و از میان آنها خوب‌ها را جدا کرد. با اندکی صبر و حوصله می‌توان کارهای اینترنتی مناسبی هم پیدا کرد.

 

2.هر کسی می‌تواند در اینترنت پول دربیاورد
در هر کاری باید معقولانه جلو رفت. صرف اینکه عده‌ای توانسته‌اند از طریق کار اینترنتی پول دربیاورند به‌معنای آن نیست ما هم بتوانیم. درست است که خواستن توانستن است، اما واقعیت این است که بسیاری نیز از طریق کار اینترنتی پشیزی نصیب‌شان نشده است.
برای هر کسی این امکان بالقوه وجود دارد که از طریق کار اینترنتی پول در بیاورد ولی مشخص نیست این امکان به حالت بالفعل درآید، چون این کار نه آسان است نه ساده و نه‌تنها به تلاش و زحمت زیاد نیاز دارد، بلکه خیلی هم خسته‌کننده است؛ یعنی برای موفق شدن مقداری سماجت خودانگیخته لازم است.
در ضمن تخصص هم لازم است؛ یعنی باید بتوانیم چیزی عرضه کنیم که خریدار داشته باشد. توانایی نویسندگی، عکاسی، برنامه‌نویسی، آموزش دادن، رفع عیب کردن و... می‌توانند از جمله تخصص‌های لازم برای کار اینترنتی باشد. کسی که تخصصی ندارد چیزی برای عرضه کردن ندارد.
البته **حتی با نداشتن تخصصی خاص هم می‌توان در اینترنت پول درآورد؛ یکی از این موارد نظرسنجی اینترنتی است. ولی با چنین کارهایی از حدی درآمدی خاصی نمی‌توان بالاتر رفت، بنابراین برای درست و حسابی پول درآوردن باید دست‌کم یک تخصص قابل عرضه در بازار داشته باشیم که با شرکت در دوره‌های آموزشی قابل حصول است. برای طی کردن چنین آموزش‌هایی نیز هیچ‌وقت دیر نیست.**

 

3.همه‌اش سرگرمی و بازی است
وقتی پای کار در خانه به میان می‌آید، به‌آسانی آن را کاری کاهلانه و مملو از بازی کردن و فیلم تماشا کردن  تصور می‌کنیم که در آن خبری از کار کردن واقعی نیست. هر وقت دلمان بخواهد استراحت می‌کنیم، هر چقدر دلمان بخواهد به خودمان مرخصی روزانه می‌دهیم و حتی لازم نیست سر و وضعی آراسته داشته باشیم. آیا این حرف‌ها درست است؟
به‌هیچ‌وجه.** کار در خانه نسبت به کار در اداره انعطاف بیشتری دارد، اما با مسوولیت سنگینی همراه است. در واقع ساعت و مقدار کار اگر از کار اداری متعارف بیشتر نباشد، کمتر نیست.**
بنابراین آنهایی که برای رهایی از تنش کار اداری عادی و راضی نبودن از آن به سراغ کار اینترنتی می‌روند، به احتمال زیاد مایوس می‌شوند؛ چون در واقع دچار تنش بیشتری می‌شوند و سالیان سال درآمد چندانی نخواهند داشت. در واقع باید به چند نکته‌ زیر توجه داشته باشند:
-درآمد غیر قابل اطمینان: درآمد اینترنتی در کل نسبت به درآمد متعارف اداری خیلی نوسان دارد و گذران کردن با آن خیلی دشوارتر است. برای مثال، حراجی اینترنتی در ایام عید و جشن درآمد خوبی دارد، ولی در سایر ایام کساد است.
-مدیریت درآمد: درآمد کار اداری ماهانه است، اما در این کار باید درآمدهای ریز و درشت بسیاری را حساب کتاب کرد. برای مثال، باید با صدها مشتری سروکله زد و به حساب صدها معامله رسیدگی کرد.
-مالیات: کسانی که کار اینترنتی می‌کنند در بیشتر کشورهای جهان پیمانکار مستقل یا خوداستخدام قلمداد می‌کنند و مالیات بیشتری از آنها می‌گیرند.
-بدون مزایا: در فضای کار غیر مجازی مزایایی چون بیمه و مرخصی وجود دارد، ولی کار در فضای مجازی این‌طور نیست، مگر آنکه خود کارمند مجازی بابت مزایای این‌چنینی پول بدهد.
-بازاریابی: کسانی که در فضای مجازی کار می‌کنند همیشه باید برای مطرح کردن نام خود مبارزه کند، چه نویسنده باشند و چه فروشنده‌ کالا.
کار در فضای مجازی در بیشتر مواقع شبانه‌روزی و هفت روز هفته است. با ابزارها و منابعی می‌توان فشار کار را کم کرد، ولی به هر حال کار نسبت به زمانی که کارمند شخص دیگری هستیم خیلی بیشتر است.


4.در چشم بر‌هم‌زدنی می‌توان ثرو‌تمند شد
اگر موارد بسیار نادر را کنار بگذاریم، اوج‌گیری در کسب‌وکار برخط حالت تدریجی دارد و به کندی صورت می‌گیرد. تنها راه میان‌بر زدن هم داشتن نفوذ اجتماعی است.
مسیر برنامه‌نویسی وب: اگر تجربه نداشته باشیم و نتوانیم ثابت کنیم که از عهده محصولات کیفی برمی‌آییم، کارفرمایان سرشناس به سراغمان نمی‌آیند؛ یعنی باید مهارت داشت، با گام‌های کوچک تجربه اندوخت و شهرتی برای خود دست‌وپا کرد.
مسیر وبلاگ‌نویسی: هرچه هم خوب بنویسیم برای خود مخاطب دست‌وپا کردن وقت می‌برد، اما اگر در نوشتن مطالب گیرا مهارت داشته باشیم، مسیر چندساله را می‌توان چندماهه پیمود. موفقیت هر وبلاگ‌نویس ریشه در سال‌ها تلاش دارد.

مسیر تجارت برخط: اگر به سراغ فروش کالا در حراجی‌های اینترنتی برویم، مدت‌ها وقت لازم است تا به فروشنده‌ای باکیفیت و اعتمادبرانگیز تبدیل شویم.
تمام این مسیرها می‌تواند به شغل‌های تمام‌وقت منجر شوند، ولی سال‌ها تلاش لازم است. گاهی هم زیاد طول نمی‌کشد، اما اغلب بیش از آنچه گمان می‌کنیم طول می‌کشد.
**هر کس که می‌گوید می‌توان در فضای برخط به‌سرعت ثروتمند شد، یا توهم دارد و خام است یا قصد خام کردن ما را دارد. در فضای برخط قطعا می‌توان به ثروت رسید، ولی باید خیلی زحمت کشید و عرق ریخت تا به موفقیت رسید.**


5.پول درآوردن در فضای برخط فقط یک راه دارد
آنهایی که به ما می‌گویند برای پول درآوردن در فضای برخط باید فلان یا بهمان کار را انجام دهیم نشانی غلط می‌دهند. با انجام هر کاری می‌شود پول درآورد، به شرط آنکه کسانی باشند که بابت آن کار پول بدهند. این آغاز راه است، می‌توان شرکتی راه انداخت یا کارفرمایی یافت ولی به هر حال باید بتوانیم از پس حل کردن مشکلاتی برآییم و کسانی را متقاعد کنیم که بابت حل این مشکلات پول بدهند.
به نکته‌ دیگری هم باید توجه کرد. به نظر بسیاری افراد فقط کاری ارزش دارد که حتی پس از تمام شدن هم درآمد داشته باشد. چنین کاری عالی است، اما تنها گزینه نیست و به‌رغم پرمنفعتی دارای مخاطره‌ بالایی است.

 

 

  • ۹۵/۰۶/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">