ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پژوهشگاه ICT پروژه غیرکاربردی ندارد

| يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۰۲:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انجام دو پروژه تدوین سند نقش راه توسعه هوش مصنوعی در کشور و طرح زیرساخت آزمایشگاهی هوش مصنوعی در حوزه خط و زبان فارسی در مرکز هوش مصنوعی این پژوهشگاه گفت:‌ هیچکدام از پژوهشکده‌های این پژوهشگاه پروژه غیرکاربردی ندارند و همه پروژه‌ها بر اساس نیازهای کشور تعریف شده است.

به گزارش فارس،‌ یزدانی رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از دو پروژه سند راه توسعه هوش مصنوعی در کشور و طرح زیرساخت آزمایشگاهی هوش مصنوعی در حوزه خط و زبان فارسی اظهار داشت: این پژوهشگاه در راستای نیازهای کشور پروژه تعریف کرده است و سفارش‌دهنده این پروژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی گفت:‌یعنی سیاست‌گذار بخش که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم گرفته نقشه راهی برای هوش مصنوعی تدوین کند که پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس این خواسته وارد تدوین این سند شده است.

وی گفت: دیگر اقدامات این پژوهشگاه هم کاربردی و در راستای حل نیازهای کشور است از جمله اینکه بحث طراحی ماهواره برای قرار گرفتن در مدار GEO که پژوهشگاه گام‌های رسیدن به این مدل کیفی و سپس مدل مهندسی را احصا کرد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همچنین در زمینه اندازه‌گیری تشعشعات که دغدغه مردم اینکه ضرر تشعشعات چیست، پایش چگونه انجام می‌شود، آستانه مجاز تشعشعات چیست، تأسیساتی که پیش از این رگولاتوری از خارج از کشور وارد می‌کرد اکنون در داخل کشور تولید می‌شود چگونه باید باشد را در نظر می‌گیریم و برای آنها پروژه تعریف می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات پژوهشگاه در بخش پژوهشکده IT  گفت: موضوعاتی از جمله موتور جست‌وجو و شکل‌گیری اکوسیستم موتور جست‌وجو از نیازهای بخش بود که انجام شد.

وی ادامه داد:‌در پژوهشگاه امنیت هم پروژه غیرکاربردی تعریف نشده است و همه پروژه‌ها مورد نیاز صنعت و کشور بوده است.

یزدانی گفت: در پژوهشکده سیاست‌گذاری و مطالعات راهبردی هم پروژه‌ها و حتی در مرحله اجرا کمک حال رفع نیازهای کشور بوده‌ایم و برای مثال در پروژه‌ای تأثیر فرهنگی و اجتماعی اتصال به شبکه را بررسی کردیم که در لایه دوم که لایه اجرا است و می‌خواهیم اثرات را ببینیم باز به پژوهشگاه مراجعه می‌شود.

به گفته وی در بخش آموزش هم آموزش‌های کاربردی از جمله آموزش به سربازان وظیفه را انجام دادیم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همچنین در مرکز هوش مصنوعی هم امروز پروژه‌هایی تعریف شد که نیاز روز کشور بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">