ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیامک های کنکوری قابل ردیابی است

| سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۸۹، ۰۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: سازمان سنجش درخواستی مبنی بر کنترل پیامک های ارسالی به کنکوری ها به مخابرات نداده است.

داوود زارعیان در گفت وگو با موبنا اظهار کرد : تا کنون سازمان سنجش در خواستی مبنی بر کنترل پیامک های ارسالی برای کنکوری ها به مخابرات نداده است .

وی با اشاره به اینکه برخی از کنکوری ها پیامک های سیاسی دریافت می کنند ،گفت:این مساله منجر به اضطراب و نگرانی کنکوری ها شده است .

زارعیان تصریح کرد :شرکت مخابرات به راحتی می تواند منبع ارسال این پیامک ها را رد یابی و کنترل کند، ولی برای این اقدام نیازمند شاکی خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه حجم ارسال این پیامک های سیاسی برای کنکوری ها بسیار بالاست، افزود: امکان کنترل این پیامک ها برای مخابرات میسر می باشد، ولی برای کنترل و مشخص شدن ارسال کنندگان نیاز به حکم قضایی وجود دارد .

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران تصریح کرد :در صورتیکه سازمان سنجش و یا کنکوری ها از مخابرات ایران درخواستی را مبنی بر کنترل پیامک با حکم قضایی داشته باشند ،از آنجا که شاکی محسوب می شوند ،پیامکهای دریافتی آنها کنترل می شود.

وی تاکید کرد :مخابرات ایران قادر به کنترل پیامک بدون حکم قضایی و شاکی خصوصی نیست .

گفتنی است سازمان سنجش چندی پیش در اطلاعیه ای اعلام کرد که اخیراً افرادی با ارسال پیامک به تلفن همراه برخی داوطلبان، با هدف ایجاد تشویش و اضطراب، سعی در سوءاستفاده از داوطلبان را دارند، لذا این سازمان ضمن پیگیری موضوع از طریق دستگاههای ذیصلاح، موکداً توصیه می‌نماید با نزدیکتر شدن به زمان برگزاری آزمون سراسری سال 89 مراقب ترفندهای مغرضانه برخی افراد باشند و در صورت لزوم، سازمان را برای پیگیری موضوع مطلع کنند.

همچنین دکتر محمد حسین سرورالدین رئیس سازمان سنجش آموزش کشور چندی پیش گفته بود پیامکی با این مضمون به داوطلبان ارسال شده است که "داوطلبانی که در جریانات انتخابات و راهپیماییهای پس از انتخابات شرکت کرده اند در کنکور پذیرفته نمی شوند".

  • ۸۹/۰۴/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">