ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیشنهادایجاد دیتاسنتردولتی بررسی می‌شود

| يكشنبه, ۹ بهمن ۱۳۸۴، ۰۲:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره‌ی مخابرات ایران گفت: اگر بنا بر این شود که شارع دو به عنوان IDC دولتی مطرح شود باید حتما طرح و توسعه‌ی جدی بر روی آن انجام شود، ‌زیرا شارع دو با مشخصات فعلی، مشخصات لازم برای ایفای کامل نقش IDC را با چارچوب‌های مورد نظر را ندارد.
دکتر «وفا غفاریان» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد لزوم راه اندازی دیتا‌سنتر‌ها در داخل کشور اظهار داشت: IDC‌ها جزو سیاست‌های کلی ما قرار گرفته و این کار را از ابعاد کلی دنبال می‌کنیم.
وی با تاکید بر این که راه اندازی IDC‌ها از ضرورت‌های جدی کشور است، گفت: این بحث با توجه به فضای بحث IP،سطوح بین المللی دارد و به ویژه مباحثی که در اجلاس اخیرWSIS مطرح شده سیاست‌های مربوط به تشکیل IDC‌ها درکشور از مسایل مهم تلقی می‌شود .
وی ادامه داد: مواردی برای تشکیل IDC‌ها مطرح شده و تسهیلاتی نیز پیش‌بینی شده تا به شکل وام‌هایی در اختیار آن‌ها قرار داده روند اجرایی کار دنبال شود .
وی ادامه داد: در این میان اولویت اول و سیاست سامان دادن IDC‌ها در بخش خصوصی است و هر چند و در این میان امکان پیشنهاد یک IDC دولتی هم وجود دارد، به این معنی که پیشنهاد وجود یک IDC دولتی در مجموعه نیز بررسی می‌شود .
وی ادامه داد: اگر بنا بر این شود که شارع دو به عنوان IDC دولتی مطرح شود باید حتما طرح و توسعه‌ی جدی بر روی آن انجام شود، ‌زیرا شارع دو با مشخصات فعلی، مشخصات لازم برای ایفای کامل نقش IDC را با چارچوب‌های مورد نظر را ندارد.
وی افزود: بنابراین باید یک IDC در کنار شارع دو ایجاد شود ویا باید شارع توسعه داده و به عنوان IDC دولتی دارد عمل شود.
وی در مورد زمان دقیق راه اندازی دیتا سنتر داخلی و امکان‌هاست کردن سایت‌های داخلی بر روی آن گفت: قطعا فرآیندی برای وجود دیتا سنتر داخلی وجود ندارد اما عمل شدن آن به ابعاد مختلف مانند بعد اقتصادی و سرمایه‌گذاری ابعاد اجرایی و مدیریت کار بستگی دارد که در حال حاضر در حال پیگیری است وهنوز کار به ارایه یک زمان بندی مشخص نرسیده است .

  • ۸۴/۱۱/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">