ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت اختصاص بودجه ویژه برای دیتاسنتر پیش‌بینی نکرده است ولی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای کمیسیون صنایع و معادن پیشنهاد اختصاص مبلغ ویژه در بودجه 85 را مطرح کرده‌اند.

رمضانعلی صادق‌زاده، رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «جهان‌صنعت» ضمن بیان این مطلب افزود: بودجه‌ای که در حال حاضر توسط دولت در رابطه با IT پیشنهاد شده است، کفاف صنعت فناوری اطلاعات کشور را نمی‌دهد و با رفتن پرونده ایران به شورای امنیت و به دلایل امنیتی و تهدیدهایی که برای قطع هاستینگ ایران وجود دارد در نظر گرفتن بودجه‌ای ویژه جهت ایجاد دیتاسنتر ملی کاملاً ضروری به نظر می‌رسد.

وی در ادامه گفت: ما از طریق اینترنت به اقیانوسی از اطلاعات دست می‌یابیم و بسیاری از مبادلات تجاری، صادرات غیرنفتی و یا تجارت الکترونیکی را از این طریق انجام می‌دهیم و هرگونه خللی در رسیدن این اطلاعات اثرات سنگین منفی برای اقتصاد تجارت ما به دنبال خواهد داشت.

صادق‌زاده با اشاره به تبعات منفی اقتصادی قطع هاستینگ ایران از طریق آمریکا و کانادا تصریح کرد: باید در قالب یک شبکه اینترانت که نیازی به دیتاسنترهای خارجی نباشد، دیتاسنتر قوی ایجاد کنیم تا در رابطه با ارسال اطلاعات چه در قالب e-mail و... نیازی به دیتاسنترهای خارجی نداشته باشیم.

این کمیته مخابرات مجلس در ادامه افزود: در اختصاص بودجه باید از موازی‌کاری بپرهیزیم و سیاست‌های صنعت IT باید از یک مرکز سیاستگذاری شود تا میزان بهره‌وری از بودجه موجود بالا رود.

وی در پایان تأکید کرد که از تولی‌گری و تعدد متولی بپرهیزیم.

  • ۸۴/۱۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">