ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر عامل شرکت مخابرات در رابطه با چگونگی برداشت ماهانه سود دولت از شرکت مخابرات توضیحاتی ارایه داد و گفت : وزارت اقتصاد پیشنهاد دو فوریتی به دولت داده تا دولت در سه ماه پایانی سال سودی را از مخابرات برداشت نکند تا به همه سهامداران سود 13 تومانی سالیانه پرداخت شود.

صابر فیضی در گفت و گو با فارس، در رابطه با این مطلب که چگونه دولت هر ماه 19 تومان به ازای هر سهم مخابرات برداشت می‌کرد اظهار داشت: طبق بودجه سال86 باید 40 درصد از سود ابرازی محاسبه می‌شد تا در سال 87 به صورت یک دوازدهم

( هر ماه یک بار) به دولت داده شود که کل مبلغ بیش از 596 میلیارد تومان و به ازای هر سهم 13 تومان است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری نکته ظریفی وجود دارد افزود: بدین ترتیب که در بودجه‌ سال‌های قبلی نوشته می‌شد 40 درصد از سود ابرازی سهم دولت اما در بودجه سال 87 واژه " سهم دولت" در بودجه نیامده که این موضوع در استفساریه از دولت ذکر شده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل خزانه دولت عنوان داشته که چون در بودجه 87 واژه "سهم دولت" نیامده باید کل سود بابت 70 درصد مالکیت دولت در مخابرات محاسبه شود که در این حالت سود دولت به ازای هر سهم 19 تومان محاسبه می‌شود.

فیضی در برابر این مطلب که آیا دولت هر ماه 19 تومان سود به ازای هر سهم مخابرات برداشت می‌کرد یاخیر گفت: چنانچه بر اساس 70 درصد مالکیت دولت در مخابرات محاسبه شود دولت هر ماه 19 تومان از سود هر سهم مخابرات را برداشت کرده اما وزارت اقتصاد پیشنهادی را به صورت دو فوریتی به دولت داده تا بر اساس آن دولت در سه ماه پایانی سال سودی را از مخابرات برداشت نکند تا به همه سهامداران سود 13 تومانی سالیانه پرداخت شود.

وی افزود: اگر این پیشنهاد در دولت پذیرفته شود حتی اگر خزانه برداشت کرده باشد از سایر طلب‌های دولت پرداخت خواهد شد و مشکلی به وجود نخواهد آمد.

مدیر عامل شرکت مخابرات در برابر این سوال که وضعیت برداشت سود سال 88 مخابرات توسط دولت چگونه خواهد بود توضیح داد: برای سال آینده 40 درصد سود ابرازی سال 87 مطرح است اما در سال 88 مشخص است که دولت کل سهام مخابرات را نداشته لذا باید در بودجه 88 این نکته اصلاح شود.

  • ۸۷/۰۹/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">