ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و تجارت الکترونیکی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با برگزاری دو جلسه جمع‌بندی پیشنهادهای خود را در رابطه با برنامه پنجم توسعه کشور نهایی کرد.

فناوران- مسعود شنتیایی، رییس کمیسیون ICT و تجارت الکترونیکی اتاق بازرگانی با اعلام این خبر به فناوران گفت: کمیسیون از بهمن‌ماه گذشته بررسی مواد مرتبط با فناوری اطلاعات برنامه پنجم توسعه را با حضور مدیران و کارشناسان دولتی و خصوصی آغاز کرد که در این جلسات برای تقویت بخش خصوصی پیشنهادهایی مطرح شد.

وی افزود: دو جلسه اخیر کمیسیون که آخرین آن، دیروز (یکشنبه) برگزار شد به جمع‌بندی بررسی‌ها اختصاص داشت.شنتیایی گفت: اولین پیشنهاد اصلاحی و به عبارتی مهم‌ترین درخواست کمیسیون ICT اتاق این است که در برنامه پنجم، برای نخستین‌بار صنعت فناوری اطلاعات از کاربردهای آن مجزا و مستقل دیده شود.

وی با بیان اینکه چنین رویکردی تاکنون در برنامه‌ها و قوانین مرتبط با فناوری اطلاعات وجود نداشته است، توضیح داد: همیشه این‌گونه بوده است که بودجه‌های IT را در کاربرد هزینه می‌کردند که این رویکرد تولیدکنندگان را به انفعال می‌کشید.

به این ترتیب که نیاز مطرح می‌شد و شرکت‌ها مجبور بودند خود را با این نیاز تطبیق دهند و یا به علت کمبود وقت برای تولید، محصول مورد نیاز از خارج خریداری می‌شد.

شنتیایی گفت: پیشنهاد ما این است که امکانات، زیرساخت‌ها و فضای لازم برای تولید محصول فراهم شود تا بخش خصوصی با نیازسنجی از سطح بازارهای داخلی و بین‌المللی به تولید محصول و سپس بازارسازی بپردازد.

وی پیشنهاد دیگر کمیسیون را توجه به نقش آموزش فناوری اطلاعات عنوان کرد و افزود: سومین پیشنهاد کمیسیون هم شاخص‌هایی کمی برای سنجش دستیابی به اهداف بوده است.

رییس کمیسیون ICT و تجارت الکترونیکی اتاق بازرگانی گفت: همچنین پیشنهاد شد که زمانبندی اجرای برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که قابلیت اندازه‌گیری مداوم را داشته باشد و بتوان براساس این برنامه‌ریزی‌ها، موارد را در بودجه‌های سالیانه کشور لحاظ کرد.

شنتیایی با دعوت از تمامی تشکل‌ها و کارشناسان IT برای حضور در کمیسیون و اعلام نظرات‌شان گفت: اتاق بازرگانی براساس ماده 91 قانون اجرای اصل 44، نماینده بخش خصوصی و دارای کمیسیون‌های متعددی است که موارد را کارشناسی و در جهت دفاع از بخش خصوصی پیگیری می‌کنند. همچنین تعامل و همکاری نزدیک اتاق و قوای سه‌گانه، موجب شده که هیچ طرح و لایحه‌ای که موثر بر سرنوشت بخش خصوصی باشد، بدون نظرخواهی از اتاق به تصویب نرسد.

  • ۸۹/۰۳/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">