ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران
پیوست های فناوری، فرهنگی، آموزشی و زیست محیطی برای شبکه ملی اطلاعات در مرکز تحقیقات مخابرات ایران تدوین می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید یزدانیان، رئیس پژوهشکده سیاستگذاری و مطالعات راهبردی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران (مرکز تحقیقات مخابرات)، با اشاره به طرح های در دست انجام این پژوهشگاه اظهار داشت: تدوین پیوست های شبکه ملی اطلاعات در دستور اجرا قرار دارد. در مجموع ۱۰ پیوست شامل پیوست های فناوری، فرهنگی، آموزشی و زیست محیطی برای شبکه ملی اطلاعات در مرکز تحقیقات مخابرات در حال اجرا است.

وی با اشاره به گذشت یکسال از شروع مطالعه بر روی طرح جامع رگولاتوری نیز گفت: این طرح به پایان رسیده و در اختیار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته است.

یزدانیان افزود: در این طرح نحوه مواجهه با فناوریهای نوین و نوظهور حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و تنظیم مقررات و تعرفه گذاری برای آن، مشخص و نیز نقش و جایگاه رگولاتوری شفاف شده است؛ به این معنی که این طرح، نقشه راه تنظیم مقررات حوزه ارتباطات در سال های آینده را ترسیم می کند.

رئیس پژوهشکده سیاستگذاری و آینده پژوهی مرکز تحقیقات مخابرات با بیان این که در سال های گذشته با توجه به ساختار شبکه ارتباطات کشور، طراحی و ساختار رگولاتوری بر همان اساس بود، افزود: در این پروژه، مدل پویا برای رگولاتوری استخراج شد که الزاما وابسته به فناوری نیست. در نتیجه هر فناوری که در سال های آتی وارد کشور شود، بر اساس این خط مشی قابلیت تعرفه و مقررات گذاری را دارد.

وی همچنین از انجام مطالعات در زمینه استانداردهای پستی خبر داد و خاطرنشان کرد: در گذشته تدوین استانداردهای پستی صرفا بر اساس ترجمه استانداردهای پستی بین المللی انجام می شد که پژوهشکده سیاستگذاری و مطالعات راهبردی، برای نخستین بار و بر اساس شرایط بومی کشور، ۲۹ استاندارد پستی، تدوین کرد که این استانداردها با تعامل با سازمان ملی استاندارد تائید و دارای کد شد.

رئیس پژوهشکده سیاستگذاری و آینده پژوهی مرکز تحقیقات مخابرات در مورد تدوین برنامه ششم برای سازمانهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز گفت: پیشنهاد مبسوط و مفصلی برای تدوین برنامه ششم سازمان فناوری اطلاعات عرضه کرده ایم. از سوی دیگر طرح جامع رگولاتوری تا حد زیادی نیازهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را در برنامه ششم پوشش داده است. همچنین با حضور در جلسات تدوین برنامه ششم شرکت ارتباطات زیرساخت، در فرایند آن مشارکت داشتیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">