ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیوست فرهنگی 3G کجاست؟

| چهارشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

امید همراه – دبیر شورای عالی فضای مجازی این روزها انتقادات تندی را از کندی در اجرا و پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات روانه مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کرده است.

دبیر این شورا حتی تاکید کرده به زودی وارد عمل شده و تاخیرهای وزارت ارتباطات در اجرای شبکه ملی اطلاعات را جبران خواهد کرد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که شورای عالی فضای مجازی پرونده‌های مهم و بلاتکلیف روی میز خودش دارد. یکی از این موارد پیوست فرهنگی اپراتور سوم یا همان رایتل است. پیوست مذکور مدتهاست که از سوی سازمان تنظیم مقررات در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و تا کنون هیچ خبری از سرنوشت آن ارایه نشده است.

در کنار این پیوست حالا اپراتورهای کشور در پشت خط شروع مسابقه عرضه نسل 3 در کشور قرار داشته و منتظر شلیک مجوز رگولاتوری هستند تا تمام مردم ایران بتوانند از این فناوری نوین بهره ببرند. اما کسی نمی‌داند پیوست فرهنگی خدمات نسل 3 موجب تعویق عرضه این خدمات خواهد شد یا نه؟

این پرونده در حالی در شورای عالی فضای مجازی معطل و بی‌خبر مانده که امروز مردم دنیا به سهولت از فواید فناوری‌های پیشرفته تلفن‌همراه در حال استفاده و بهره‌برداری هستند. در کشور مجاور یعنی افغانستان نیز با وجود مسایل و مشکلات زیادی که گریبان این کشور را گرفته به زودی عرضه خدمات نسل 4 موبایلی آغاز خواهد شد.

اما در شرایطی که کشورهای پیشرفته پیاده‌سازی نسل 5 شبکه ارتباطات سیار را که مزیت‌هایی ده‌ها برابر بیشتر از نسل‌های قبل را در اختیار ایشان قرار می‌دهد در دستور کار دارند، ما هنوز منتظر دریافت پیوست فرهنگی نسل سوم تلفن‌همراه هستیم.

بد نیست دبیر شورای عالی فضای مجازی در کنار مواضع تند و انتقادی و پیگیری‌های قاطعانه در خصوص جبران عقب‌ماندگی در زمینه شبکه ملی اطلاعات، از سرانجام پیوست مذکور نیز اطلاعاتی را در اختیار عموم بگذارند. باور کنید کشور به اندازه کافی از عقب‌ماندگی در حوزه نسل پیشرفته موبایل ضرر و زیان دیده است.

  • ۹۳/۰۳/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">