ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چالش اینترنت و آمار نگران‌کننده مهاجرت‌ها

| شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۷:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون عمران مجلس، «اقتصاد» را یکی از عوامل اصلی مهاجرت دانست و گفت: وقتی کسب درآمد با شرافت، به مشکل برمی خورد و سوداگری برجسته می شود، کسانی که این وضع را مشاهده می کنند، به دنبال کشورهایی می گردند که قدر آنها را بیشتر بداند.

علی آذری در گفت‌وگو با خبرنگار شفقنا با اشاره به وضعیت مهاجرت، گفت: طبق آمارها، ما در زمینه پذیرش مهاجر از سوی کشورهای توسعه یافته از جمله ضعف در مدیریت توسعه در حوزه های گردشگری، مشکلاتی داریم البته این مسئله خیلی برای ما مهم نیست و مهاجرت پذیری را می توانیم جایگزین حوزه نفت کنیم؛ یکی از راه های انجام تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم توسل به نفت، تقویت حوزه گردشگری است تا بتوانیم حوزه پذیرش مهاجران و گردشگر را بالا ببریم.

وی در ادامه به دلایل افزایش مهاجرت ایرانیان خصوصاً نخبگان به خارج از کشور، اشاره کرد و گفت: تورم موجب ایجاد حالت تحقیر، بین درآمد با شرافت و سوداگری می‌شود. وقتی کسب درآمد با شرافت، به مشکل برمی خورد و سوداگری برجسته می شود، کسانی که این وضع را مشاهده می کنند، به دنبال کشورهایی می گردند که قدر آنها را بیشتر بداند. طبق آمارهای مرکز پژوهش های مجلس و رصدخانه مهاجرت، کادر درمان بسیار به کشورهای اطراف مهاجرت می‌کنند که یکی از دلایل آن «تورم» است؛ بنابراین مجلس و دولت باید برای مدیریت تورم اقدام کنند.

آذری با اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: ما در شرکت های دانش بنیان وضعیت مطلوبی داریم، اما در دو حوزه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و هم حوزه چالش اینترنت با مشکل مواجه هستند که باید توسط دولت و مجلس رفع شود تا از مهاجرت شرکت‌های دانش‌بنیان‌های جدید و نخبگان جلوگیری کنیم.

وی بهبود کیفیت زندگی را از دیگر دلایل افزایش مهاجرت دانست و عنوان کرد: امروز علم به روز است یعنی «ذهن مقایسه» در تمام جوامع بشری حاکم است و اسباب و لوازم مقایسه مثل شبکه های اجتماعی در دسترس است؛ بنابراین نخبگان می‌توانند وضعیت خودشان را از لحاظ معیشت و اقتصاد با کشورهایی مثل کویت و عمان مقایسه کنند که باعث می شود به دنبال بهبود وضعیت زندگی برای خودشان باشند.

  • ۰۲/۰۲/۲۳

فیلترینگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">