ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چالش های اساسی مخابرات کشور بررسی شد

| پنجشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۸۴، ۰۶:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

روابط عمومی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد :

نخستین همایش سراسری بهینه سازی مخابرات ایران با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان این وزارت و همچنین مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های مخابرات ایران، ارتباطات سیار، ارتباطات زیرساخت، فناوری اطلاعات و استان‌ها در محل سالن همایش‌های مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی‌ آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، دکتر غفاریان- رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران - در مراسم افتتاحیه این همایش ضمن برشماری ویژگی‌های یک مدیر شایسته گفت: توسعه مدیریت در سازمان به معیارهای شایستگی مدیران بستگی دارد که، اثر بخشی مدیران را با دو معیار می‌توان سنجید، یکی، مدیران همواره در تحقق اهداف سازمان خودشان با استانداردهای کمی‌و کیفی موفق بوده‌اند دوم آنکه در این سازمان‌ها ساز و کارهایی وجود داشته که برای کارکنان و تعهد و رضایت مندی به همراه داشته اند.

دکتر غفاریان در خصوص توسعه یادگیری مدیران گفت: مجموعه روش‌هایی که برای توسعه یادگیری مدیران داریم کمک می‌کند که مدیران اثر بخش تر داشته باشیم و اساس توسعه‌ی مدیریتی یادگیری است. یادگیری‌هایی که بتواند منجر به تغییر رفتار مدیر در راستای توسعه مدیریت بشود و در نتیجه میزان تصمیمات درست را به 100 درصد نزدیک کند.

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: توسعه یادگیری هزینه نیست بلکه سرمایه است.

دکتر غفاریان گفت: سه روش برای یادگیری وجود دارد یک یادگیری به روش مستقیم، دوم یادگیری حین عمل است. فضای روزمره مدیر را به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کنند که توسعه رفتار مدیریتی پیدا کنند. سوم: رویکرد های یادگیری‌های اجتماعی است. درون مایه اصلی آن الگو گزینی است.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در این خصوص گفت : به عنوان مثال جانشین پروری است اگر مدیران بخواهند دانش خود را افزایش دهند باید از روش اول یعنی یادگیری حین عمل استفاده کنند ولی برای افزایش توانمندی‌ها از روش دوم یعنی تبادل تجربه و برای تغییر نگرش از روش سوم یعنی الگو گیری استفاده می‌شود.

وی افزود: در این همایش درخواست کردیم تا مدیران عامل شرکت‌های مخابرات ایران جمع شوند تا تجربیات خود را با ما در میان بگذارند و از روش تبادل تجربه بتوانیم یادگیری و در نهایت مدیریت را توسعه دهیم.

دکتر محامد پور معاون آموزش، پژوهش و بین‌الملل وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در خصوص بحث آموزش در این همایش گفت: در بحث آموزش و تحقیقات حقیقتا باید به طور جدی به فکر باشیم، با توجه به روند رشد فناوری در کشور این کار با اهمیت بیشتری باید پیگیری شود. با توجه به سیاست‌های موجود برنامه‌هایی در این زمینه در دست تهیه و اجرا است، یکی آموزش‌های درون سازمانی به عنوان یک شبکه آموزش ‏ با امکاناتی که در شبکه مخابراتی کشور وجود دارند و علاقه مندیم که شرکت‌ها در این خصوص به ما کمک می‌کنند. کار بعدی ما مرتبط با دانشگاه‌ها است. ما باید به طور غیر مستقیم ‏ و با روش‌هایی که بشود این کار را به نحو مطلوب انجام داد و مقاومتی در برابرش وجود نداشته باشد. رشته‌هایی را که متناسب با IT هستند در دانشگاه ها وارد کنیم. که یک راه آن تفاهم با وزارت علوم است و راه دیگر حمایت ما از پژوهشگران و دانشجویان این رشته است .

دکتر محامد پور افزود: در دوره‌های غیرحضوری و مجازی دانشگاهی باید شرایط را فراهم کنیم که دوستان و همکاران در آن وارد شوند و در این زمینه نیز حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل آوریم. معاون آموزش وزارت ICT گفت: د رهمین زمینه پنج درصد اعتبار استان ها به بخش تحقیقات و پژوهش استانی اختصاص و زیرنظر نماینده‌ی مرکز تحقیقات انجام می‌شود .

وی گفت: در همین راستا باید فضایی ایجاد کنیم که از اساتید دانشگاه در زمینه‌های تخصصی بهره بگیریم. ولی لازم است یک تعامل عملیاتی در استان به وجود بیاید که بشود مشکلات را در این زمینه حل کرد.

وی افزود: وزارت ICT از بخش غیر دولتی نیز حمایت به عمل می‌آورد و آن اختصاص وام‌هایی است که در اختیار این بخش قرار می‌گیرد. و با توجه به نیازهای موجود این وام‌ها تخصیص می‌یابد.

دکتر محامد پور گفت: ما به عنوان مجریان فرصت لازم برای تفکر در زمینه‌های کاری و تخصصی را نداریم. لذا لازم است که تیم‌هایی را در کنار خودمان داشته باشیم که در مورد مسایل اساسی فکر کنند و به ما رهنمود بدهند.

وی افزود: مدیر ما باید این ذهنیت را داشته باشد که از افراد دیگر نظیر مشاور و نمانیده فکری استفاده کند و از تجارب سایر مدیران بهره بگیرد تا از تصمیمات اتخاذ شده نتایج ارزنده‌ای حاصل شود.

دکتر محامد پور گفت: این مباحث در توسعه کیفی مدیریت بسیار تاثیر گذرا خواهد بود.

وی افزود: باید این اجازه را به خودمان بدهیم که از عملکردمان انتقاد کنیم. گفتنی است، در تصمیم‌گیری‌های استانی در مورد بحث توسعه استان‌ها و فناروی‌های ارتباطی جدی تری عمل کنیم. در بسیاری از استان‌ها، افراد با تجربه کارشناس و محقق وجود دارند باید از آنها استفاده کنیم. ما باید در بخش R&D استانی برنامه ریزی کنیم زیرا در غیر این صورت ضرر خواهیم کرد. در این زمینه باید تجارب سایر کشورها را نیز مد نظر داشته باشیم .

در این همایش دو روزه که با هدف بررسی و یافتن راه‌های افزایش کارآیی و بهره وری شرکت‌های مخابراتی کشور برگزار می‌شود، سخنرانان با ارایه مقالات تخصصی و فنی نظیر مسائل اموزش، پژوهش، چگونگی ارزیابی عملکرد شرکت‌ها و هیات مدیره، شیوه‌های بالابردن کارایی و قابلیت هیات مدیره شرکت‌ها، چالش‌های اساسی مخابرات کشور، نقش مدیریت در ارتقاء فناوری، چرخه بهره وری، ارایه راهکارهای مناسب برای برگزاری مناقصات و انتخاب پیمانکاران، افزایش بهره وری واحدهای واگذار شده به بخش خصوصی در شرکت مخابرات استان‌ها، رویکردهای نوین مدیریت مصرف انرژی در ساختمان‌های مخابراتی، برنامه چهارم توسعه و چالش‌های مخابرات و روند تحولات فناوری اطلاعات، در تلاش‌اند تا با ارایه مباحث تخصصی و فنی، با استفاده از فکر و اندیشه گروهی و جمعی، توان مخابرات را در کشور افزایش دهند.

گفتنی است، در طی برگزاری دو روزه‌ی نخستین همایش سراسری بهینه سازی مخابرات کشور، کمیته‌های تخصصی، شامل کمیته فنی، کمیته مالی و اقتصادی، کمیته استفاده از توان بخش خصوصی و کمیته‌ی حقوقی و اداری راه‌های افزایش بهره وری در مخابرات کشور را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

  • ۸۴/۱۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">